To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, January 05, 2008

Worried

Jag är smått orolig. De senaste dagarna har jag upplevt något som får mig att bli orolig. Jag har upplevt det förr, men då har det gått bort igen efter några dagar. Saken är den att jag är konstant trött. I och för sig går jag och lägger mig sent, men i gengäld sover jag bort hela jäkla dagen. En del säger att man ska bara sova ett visst antal timmar. Sover man mer eller mindre så förblir man trött när man går upp. Idag gick jag upp 11, jag somnade nog efter 4 nån gång. Det är alltså ca 6 timmars sömn. Det är vad jag brukar behöva. Varken mer eller mindre. Så har det alltid varit. Men efter att ha gått upp åkte jag och Lisa till Willys. När jag kom hem såg jag lite på Scrubs, för jag var så TRÖTT. Då gick strömmen på hela Vildanden vilket gjorde att man fick smått panik. Jag och mörker kan inte sammarbeta. Gick då och lade mig för att läsa då ljuset kom tillbaka. Släckte alla värmeljus och ficklampor och fortsatte läsa. Somnade efter ett tag och sov till halv sju. Nu sitter jag vid datorn och är så trött så jag mår illa. Andra dagar har jag INTE lagt mig och vilat utan kämpat för att hålla mig vaken så jag kan somna i hyffsad tid, vilket är svårt då ens vänner bor tre steg bort och man skriver uppsats till 24, men ändå ska umgås. Då blir liksom klockan fyra innan man lägger sig. Visst hade man kunnat undvika att träffa sina vänner klockan 12 på natten, men det är ju så roligt. Eller hur Lisa!!

Jag har därmed kommit fram till att jag antingen börjar bli gammal och inte klarar att vrida på dygnet längre, eller att jag håller på att få diabetes. Inget utav det är särskilt roande, utan snarare oroande.......

Sidospår; Lyssnar på radion och de spelar en låt som jag letat efter länge. Någon sade att det var Niclas Wahlgren - I natt. Men den existerar inte någonstanns. Däremot sjunger han en annan låt som heter just I NATT. Jag vill ha denna lått....."släck alla ljus, tänd alla eldar, måla himlen rosa och röd." Någon som kan säga vad detta är för låt.....

1 comment:

Anonymous said...

eller så beror tröttheten på rusket där ute och ångest över uppsatsen. ens mentala status är väldigt avgörande för ens fysiska. känner mig själv helt död bara pga uppsatsen. jag tycker inte att jag sovar för lite eller för mycket jag heller men ändå har jag inte ork till någonting.