To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, June 03, 2008

WC CHAOS

Jag har i princip sovit hos mina föräldrar i två veckor. Kanske sovit hemma var fjärde natt. Anledningen är att vi har hållt på med olika projekt, som att passa Eddie, skriva uppsats, fixa med min nya lägenhet och så vidare. Dessutom trivs jag inte i min lägenhet just nu då den känns trång, stökig och allmänt jobbig jämfört med min kommande. Jag har även inget bättre för mig och har smått ångest, så sällskap känns rätt skönt då. Åkte hem igår för att hämta nya kläder och allt såg ut som vanligt. Idag åkte jag hit igen och började direkt med att packa saker och så vidare. Efter ett tag behövde jag gå på toaletten, vilket känns normalt. Vad som INTE kändes normalt var stanken jag möttes av när jag öppnade toalettdörren. Det kändes inte okej att jag blev blöt om fötterna heller. Tittar mig omkring och upptäcker att det är fullt med grå/brun gegga i avloppet under badkaret. Mattorna var helt dyngsura. Resten av golvet var torrt men det syntes att det hade varit blött tidigare. Allting som stod på golvet var helt soggigt och äckligt, bland annat toalettrullar, kläder och annat mysigt. Ringde då till min bovärd, men han hade gått för dagen. Ringde då securitas som tar hand om akuta saker när bovärden inte är där. Efter tjugo minuters telefonkö kom jag äntligen fram. Kvinnan som svarade sa att de skulle skicka någon direkt. En timme senare dyker det upp en snubbe med ett stort rör. Han går in på toaletten samtidigt som han berättar att grannen hade samma problem i går kväll/natt. Antagligen uppstod mitt problem också då. Efter att ha stuckit ner röret i toalettstolen och låtit kranen rinna säger han att där inte är stopp längre och SÅ GÅR HAN. Det tog totalt kanske 3 minuter. Kalla mig bortskämd eller oviss om rutiner, men jag trodde faktiskt att de skulle göra mer än då. Nu sitter jag här, ännu en timme fram i tiden och har spolat av golvet och torkat av toalettstolen. Tog på mina fina diskhandskar och ett par skor. Där ligger fortfarande en grå/brun gojja på golvet, men den orkar jag inte ta itu med nu. Vet inte vad jag ska ta bort den med. Verkar bestå av papper, men jag vill inte dra vidare associationer så jag blundar när jag tittar på geggan. Hade jag bara haft en skyffel eller spade eller något. Men jag har ingenting. Kommer att ta evigheter om jag ska plocka upp det med händerna, dessutom är det räligt. Luktar förjävligt också. För att spä på allt det eländiga så har min brandvarnare allvarliga problem. Det var nämligen så att när jag spolade av golvet använde jag det varmaste vattnet jag kunde få. Smutsen försvann lite bättre då. Dock kunde inte min brandvarnare känna skillnaden på rök och ånga så den satte igång. Fick springa ut i vardagsrummet och vifta under den. Insåg att jag fick ha toalettdörren stängd under tiden som jag höll på. Efter fem minuter fanns det inget syre kvar i badrummet så jag gick ut och öppnade altandörren. Då börjar den jävla brandvarnaren igen. Har nu stått och viftat i fem minuter då brandvarnaren sätter igång varje gång som jag slutar. Nu är jag trött, äcklad, svettig och kall på samma gång och har det värsta kvar att städa. Vill inte, orkar inte.....

1 comment:

Lojsie said...

jobbigt. tips för brandvarnaren är att ta ut batteriet medan du håller på. (glöm dock inte att sätta i det igen sen).