To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, December 02, 2007

The world hate me

Igår när jag kom hemfrån en fest var allt jag gjort på guitar hero raderat. Hade precis klarat fem stjärnor på alla easy och medium låtar. Egentligen är det inte det som är mest störigt, utan att jag måste låsa upp alla låtar igen.

Sedan vid två på natten hör jag konstiga ljud vid min ytterdörr. Trodde att det var Karin, Pontus och Lasse som kom hem ifrån Blekinska. Men ingen ringde på så jag somnade om. När jag på morgonen var enormt stressad och skulle rusa ut genom ytterdörren, så rubbades den inte. Jag började fundera på om jag låst dörren och att den hade varit olåst hela natten, men så var det inte. Jag puttade lite på dörren och då rubbade den sig lite. Tankarna började kretsa kring om det var något med all renovering att göra eller dylikt, men då jag puttade lite mer såg jag att det låg en sten utanför dörren. Ovanpå den låg en annan stor sten (stenblock) som gjorde att jag inte kunde rubba dörren. Sedan satt där en stor pinne (från ngn arbetsplats??) i brevlådan som också blockerade. Det var inte mycket men det var tillräckligt för att jag var tvungen att ringa pappa så han kom och öppnade. Ringde Karin och frågade om det var de. Det var det. Blev smått irriterad då jag faktiskt inte alls såg något roligt i det hela. Ibland kan man skratta åt det senare och sådant, men jag ser det inte alls. Dessutom är där repor på den nymålade dörren nu.

När jag sedan skulle hämta ut Beck boxen (som kostade 1500:-) så var jag helt förberedd på att den skulle vara trasig då jag fått ett mail om att en del av boxarna varit just trasiga. Precis som jag trodde var hela baksidan av trälådan som alla filmer låg i helt knäckt och sprucken....CHOCK.....
Pappa får klydda med det på måndag, jag pallar inte. Men det var bra saker i iaf. Manus, 24 filmer, 2 bonusdisc. Jag har box nummer 1191 av 3500.

Allt är som sagt bara skit även om det egnetligen bara är I-landsproblem. Men det gör ju inte att de försvinner eller blir mindre jobbiga för det

Ahhhhhhhhhh.........

1 comment:

Lojsie said...

som opartisk i det hela låter det riktigt lustigt med att du inte kunde komma ut pga karins & co's fyllefnatt(fanns ju altandörren om dina föräldrar inte hade varit i närheten). Tror att du kommer se det roliga i det efter ett tag :)

Kramiz!