To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, May 03, 2008

Journalistprov

Imorgon ska jag göra ett prov som avslöjar om jag är lämpad att läsa journalistutbildningen. Provet består av två delar; en referatdel och en nutidsorientering. Man ska även lämna in ett personligt brev där man på mindre än 2000 tecken förklarar varför man vill bli journalist.

Paniiik. Innan har jag tänkt att jag inte kommer in ändå, då det är 20 av de 249 som är kallade, som får gå utbildningen. Men nu när man verkligen ska göra provet finns det en strimma hopp i mitt hjärta om att jag kanske kanske kommer in. DUMT. Men vi får se. e är lite på vinst eller förlust. Ska in till UB först och läsa på lite om året 2007. Skulle gjort det idag men det blev lite konstigt, här är den underbara historien om mitt och Lisas äventyr på UB;

Jag och Lisa skulle träffas halv tre på UB för att kolla lite mikrofilm om 2007. Dock var båda försenade så vi var där vid tio-fem i tre. Vi vandra lugnt in genom dörren och tog oss ner i källaren. Från det att vi gick in genom dörren tog det kanske en minut tills vi var i källaren. Där var fullt med folk i biblioteket när vi passerade så vi lade inte märke till något speciellt. Vi hämtar den mikrofilm som vi höll på med sist och ska precis börja anteckna när en gubbe dyker upp. Han börjar snacka en massa om att biblioteket är stängt och att de har ropat ut det i högtalare och en massa sådant. Sedan säger han att det var tur att han gick ner för annars hade vi blivit inlåsta på biblioteket. Jag hade lite svårt för att tro honom då vi fem minuter tidigare hade passerat på ovanvåningen och där hade varit fullt med folk. Vi följer dock med vaktmästaren och går upp igen. Där är det helt nersläckt och ser mycket öde ut. Läskigt. Blev alltså inget studerande på UB. Märkligt att så mycket kan hända på fem minuter. Dessutom hade jag lagt på pengar i parkeringsmätaren till klockan tjugo i sex. Snacka om waste. Det var bara att åka hem igen....

No comments: