To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, May 25, 2008

Ny lägenhet

Jag ska flytta!!! Den 1 augusti får jag tillgång till en lägenhet som ligger mittemot stationen i Lund, vid Clemenstorget. Har ca 1 min gångväg till Ica, Stationen, Hemmakväll och ca 5 min gångväg till skolan, UB och stadsbiblioteket. Stor härlig lägenhet med två stora rum (sovrum+vardagsrum), stort kök med FLÄKT!!!, stor fin toalett och TVÅ klädkammare. Det är fyra meter till taket och stora fina fönster. Har en fin innergård också med cykelförråd och vanligt förråd. Ligger på bottenplan och är absolut sagolik. Stor hall också. Finns en massa andra grejer som jag verkligen uppskattar, förutom en spisfläkt; en spishäll som är ny, en egen plats åt micron så att den inte tar upp värdefull yta, kommer antagligen få ny kyl och frys, samt nya golv på toa och vardagsrum. Det andra är [splajs] nytt. Får äntligen en porttelefon!!! Kommer antagligen skaffa en fast telefon då det var billigt tillsammans med Internet. Jag läääängtar till den 1 augusti. Hon som bor där nu är jättetrevlig och sa att grannarna är bra/snälla, samt hyresvärden. Lägenheten är även handikappanpassad då en kille med rullstol bott där tidigare. Alltså inga höga trösklar eller annat. FANTASTISKT. Allting går så bra nu att det är läskigt.
Fick precis reda på att jag kom 10 av 122 i Tomelilla Maraton, vilket innebär pris!! Trodde aldrig att jag skulle bli så bra!!!!

Nä nu ska jag fortsätta på min uppsats som ska vara klar imorgon. Ha det!

5 comments:

Anonymous said...

Vad kul! Grattis!

Anonymous said...

ja, jag ska ju bara ha en sån väska.

Jessica said...

Oooh, vad spännande med ny lägenhet! Den låter verkligen helt perfekt - grattis!!! :D
Förstår att du längtar! ;)

Jessica said...

Ah, det är ju helt LÄSKIGT att det var så länge sen vi sågs!!!!! *yikes*
Den här terminen har varit totally crazy för mig, men vi måste verkligen försöka ses nåt i sommar!!!!!

Jessica said...

Absolut!! Vi får höras av ... har ingen aning om hur min sommar blir, planering känns mest förvirrande nu, men vi får absolut höras av! :)
*Kram*