To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, January 23, 2010

Åldersnoja och bowling

Precis som jag trodde så börjar olika ålderstecken smyga sig på nu en och en halv vecka innan födelsedagen. Ett av dessa tecken är att jag konstant måste vila på eftermiddagen för jag är såååå sjukt trött. Orkar inte hålla ögonlocken öppna alls. Kan i och för sig skylla på dagens lektion, som var den första på kursen. Kursen i sig verkar superintressant då den heter Språkbruk och språkstrategi. Kursen är helt omgjord sen förra året, men det innebär att vi har ca 5-7 uppgifter som ska lämnas in, varav de felsta lär behövas göra om (enligt läraren). Tack snälla kursare från förra året för att ni så vänligen srkev i utvärderingen att kursen var för slapp.... Kursens innehåll är dock olika sätt att skriva och anpassa text. Bland annat kommer vi att testa att skriva som en journalist osv. Mycket mycket intressant faktiskt. Jag har aldrig haft svårt för att skriva men det är alltid kul att lära sig nya tricks för att få bättre texter. Vad var då tråkigt med dagens lektion? Jo, det är så att läraren är en slow-talker. Man kan lista ut långt före vad hon ska säga innan hon väl kommer dit för hon säger två ord....tar en paus....säger två ord....tar en paus och så vidare HELA tiden.....segt. Sedan är det mesta upprepning. Det ägnades en halvtimme åt hur man söker på ord på internet på exempelvis NE, eller SAOB osv....segt

Nu ska jag dock försöka lägga mig för det är A-lags match tiiidigt imorgon. Redan klockan nio spelar vi. Tack och lov så är det i Lund! C-laget spelar samtidigt i Eslöv (score...), vilket innebär att man får reda på resultaten när vi är klara. Gillar inte det riktigt. Jag vill kunna se alla matcher. På söndag är det dubbelmatch i B-laget i lund. Fast det är på eftermiddagen (14.00 och 15.40) så då får man soooova. Skönt. Kul med mycket spel i helgen...älskar ju bowling som ni vet (med ni menas de tre personer som läser min blogg haha, om det äns är så många).

GODNATT

1 comment:

Anonymous said...

Hej Jessica

Jag läser jämt din blogg
Lycka till på matcherna

KRAM Carina