To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, January 18, 2010

JA JA JA

Starkt jobbat. Det enda jag pluggat till tentan är att läsa igenom en kompis anteckningar några gånger. Så svagt....
Bestämde mig för att göra ett försök. Vaknade och insåg att det snöade. Körde i god tid ch för ni som känner mig inser ni att jag körde sjukt tidigt. Kom ändå 15 minuter för sent. Helt stop på motorvägen. Körde i 60-70 km/h heeeeeela vägen. Hatar att komma försent. Dock spelade ingen roll för precis när jag satt mig tvingades vi byta sal. Vilket skämt....mitt i en tenta. Öppnade det tjocka häftet och insåg att tentan inte var så farlig. Jag kunde svara på alla frågor utom 4 (av 17). De andra kunde jag. Jag hade antagligen kunnat dem extremt bra om jag pluggat så det är ju inte säkert att jag får full poäng, men jag kunde ändå tillräckligt för att fylla ut raderna. Om jag blir godkänd så kommer jag aldrig mer att läsa en kursbok....de är bevisat överflödiga i så fall. De frågorna jag inte kunde verkar inte någon annan heller ha kunnat. Jag tror inte jag hade kunnat dem även om jag pluggat.

När jag kom hem kom en superöverraskning. Fick VG på projektarbetet trots att vi hade den hårdaste läraren. VG poängen var antingen 24 eller 22. Där var bara en grupp som fick 24. Där var typ fem som fick 22 och vi var en av dem. Vi hade dessutom fått 4 poäng på opponeringen (antingen 2 eller 4 kunde man få). Det var itne många som fick det heller. Känner mig supernöjd. Det betyder dessutom att jag inte behöver få så mycket poäng på tentan för att bli godkänd.

JAg har räknat ut att om man precis får G på tentan (med seminariepoäng) så får man 42. Lägsta G på projektarbetet är 14. 42 + 14 = 56. För att få godkänt på kursen krävs 60 p. Hur stört är det. Man får godkänt på alla moment men får inte G på kursen. De har nog räknat lite fel där.....dock fick vi 22 så det behöver jag inte oroa mig för. Nu ska jag bara njuta av dagen....HÄRLIGT

No comments: