To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, December 17, 2008

Earthquake

Eftersom alla andra skriver om sina upplevelser får väl jag också göra det. Jag överlevde OCKSÅ jordbävningen som inträffade igår vid halv sju. Dock trodde jag itne att det var en jordbävning, såklart. Jag vaknade av att mitt spegelskåp som står i sovrummet skakade. Det är ett högt skåp som går att snurra, så det står bara på en platta. Där hänger fullt med halsband och grejer som slog och höll på. Jag tänkte att det var ett supertåg som väsnades, men jag tyckte att det var konstigt då jag aldrig hör tågen i min lägenhet. Sedan tänkte jag att det var något utanför fönstret som körde förbi eller ngt. Sedan somnade jag. Jag tänkte liksom inte mer på det. När jag seda gick upp vid 9 så låg några av mina filmer på glvet (jag har mina filmer i bokhyllor). Konstigt tänkte jag, men sedan lämnade jag det. När jag kom till skolan berättade en kompis att det hade varit jordbävning. Först trodde jag att hon skojade och sedan blev jag besviken över att jag var den enda som inte var vaken nog att känna att sängen skakade. Jag bara somnade om när jag såg skåpet. Tradigt. Skrämmande, läskigt och intressant.


Om det kommer fler hoppas jag inte att de blir större. 4,7 på richterskalan räcker gott och väl.

1 comment:

Jessica said...

:) Vet flera stycken som inte ens vaknade av jordbävningen!
Själv var jag redan uppe ... inga större saker inträffade, men det VAR läskigt att sitta på 2a våningen i ett 9våningshus och känna att ALLT bara skakar.
Håller med dig, vi behöver inga större skalv i framtiden!