To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, December 22, 2008

The Return of the Bus (Buzz)

Håller på med de sista julklapparna nu. Kan ju inte skriva vad ifall fel person läser. Dock är allt snart färdigt. Skönt. Imorgon ska jag ta bussen (första gången på minst ett år) från Genarp till Lund. Ska fixa lite hemma och sedan är det bilen tillbaka till Genarp. Den får stå där under julen (det är ju gratis, hint hint). Lånar mammas bil till jobbet på onsdag/torsdag. Näää...ska som sagt bli klar sen ska jag sussa då bussen går 8.40. Här ute på landet går ju inte bussarna så ofta. Jag vill vila lite så jag vill ta direktbussen. Den går tre gånger på morgonen, varav sista är 8.40 och sedan är det tre gånger efter tre. Min parkering går ut 12 så det var inget val. Suck....

Förresten. Har de sänkt priserna igen? Först kostade det 30 kronor att åka till Lund. Sedan höjde de till 38. Nu stod det på Skånetrafikens hemsida att det kostade 33. Ajja...så länge det är på det hållet så ska man väl inte klaga.

Igår spelade jag Buzz! med pappa och Andreas. Först spelade vi Mega Quiz. Efter att jag stod som segrare ville de båda herrarna spela ett annat Buzz!. Då valde de The Big Quiz. Båda de här spelen handlar om allmänbildning och alltså blandade ämnen. Efter att ha vunnit rätt så överlägset fick jag höra undanflykter som "För mycket musikfrågor" och bla bla. Andreas gick och sura vid datorn och bara för att pappa inte skulle gå så sa jag att vi kunde spela Sport Quiz. Jag kan inte så mycket om sport, men det finns rätt så roliga tävlingsmoment. Hade varit rätt kul om det inte var så att jag spelade med den främsta experten på sport. Självklart ville han dessutom ha svåra frågor. Även om jag klarade mig hyffsat bra tack vare logiskt tänkande, en massa rotande i hjärnan och en del tur så vann pappa mycket överlägset. Jag hade väl ca 5500 poäng, medan han var uppe över 9000. Ajja....jag vann de två första i alla fall.

No comments: