To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, October 02, 2007

Dyslexi light

Har skrivit lite på tentan idag. Ca 3 av 7 sidor. Upptäckte att tentan skulle vara mellan 7-10 sidor så det blir nog 7 sidor som jag satsar på. Blir det mera är ju det bara bra. Har dessutom upptäckt att jag inte alls kan stava. Inte i den bemärkelsen att jag inte vet hur något stavar, utan när jag skiver så trycker jag på fel tangenter och hoppar över bokstäver. Provade att skriva för hand och där gör jag i princip samma fel. Antingen har jag för bråttom eller så har jag dyslexi light. Stör mig också på att jag så fort jag ska skriva en stor bokstav alltid råkar skriva nästkommande bokstav som versal också. SÅ HÄr........jätte irriterande. Ni skulle bara se hur det här inlägget såg ut innan jag redigerade det....

Men men....eftersom jag inte kan koncentrera mig på tenta så får jag väl gå och lägga mig. Ska försöka läsa en analys som har gjorts av Metropolis redan innan och se om jag kan få lite inspiration. Om inte annat så kanske jag kan referera till den i tentan. Who knows?

Night night

2 comments:

Shitpit said...

Det är inte dyslexi om man märker att man skriver fel, så oroa dig inte. ;) jag kommer gärna på fredag, om jag får. jag får ta med stora väskan eftersom jag ska isåfall stanna tills på måndag, om det är okej. tänkte gå på redovisningarna och få lite inspiration. jag väntar på the proposition, de andras liv, i heart huckabees, de 39 stegen, storytelling/the man who wasnt there och metropolis. 5 för 199! billigt billigt. :)

Jexxie said...

stanna du till måndag. jag ska också gå på redovisningarna. tänkte också beställa filmer där