To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, January 05, 2009

Puppet on a string

På jobbet är jag en simpel slav och jag tillåter det ske.......patetiskt, sorgligt, fegt, men sant

Jag är ingen individ, ingen människa, utan ett redskap som sakta nöts sönder.

Men så länge man betalar hyra måste jag återvända dit....till helvetet, till platsen som skapar ångest. Konstigt att man kan trivas med arbetsuppgifterna och de boende, men inte med personalen (få undantag).

Det tär på mig att gå dit. Det tär på mig att stå mellan hopp och förtvivlan när man får förfrågan om man kan jobba.

"Like a puppet on a........string"

2 comments:

Lojsie said...

det är bara kämpa och se till att ingen sätter sig på dig! I sommar är det du och jag mot världen!

Anonymous said...

Usch va jobbigt att du känner så, du får tänka på hur mycket pengar du tjänar så kanske det känns bättre!!=)