To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, April 29, 2009

Coulda' Woulda' Shoulda'

Det finns så mycket jag borde göra. Men den här veckan blir totalt stressig. I måndags satt jag och Isabel i fem timmar med första tentauppgiften. Sedan var det hem om snabbt för att sedan sticka till bowlingen. Spelade Lundaligan och det gick bra, tack och lov. Vi vann inte men mina siffror var helt klart godkända. Snabbt hem sedan för att se Sverige-Lettland. Jäkla waste. Förlorar på jäkla straffar. Trodde faktiskt att vi skulle ta det direkt efter förlängningen, men näpp.

Igår träffade jag Isabel för att skriva den sista frågan och bli färdig med tentan. Tog ungefär lika lång tid. Vill bara påpeka att vi snackar om en lufttät datorsal i en källare utan fönster. Kändes som om vi satt där mitt i natten...
Efter det käka jag med Lisa och Pontus och sedan var det UB som gällde. Måste ju plugga inför journalistprovet. Känner mig inte alls peppad. Är inte alls säker på att jag vill läsa det. Vet inte vad jag vill läsa....mitt liv är kaos på den fronten just nu.
Efter UB sprang jag inom Malmborgs och hämtade ut ett paket från CDON med filmer. SKulle egentligen handla men där var så himl mycket folk så jag pallade inte. Sprang hem och satte mig vid TV. Spelade lite MarioKart men blev aggressiv på att någon kommit på hur man fuskar online. Måste varit fusk då det var omöjligt att göra, det som de gjorde. Hatar fuskare. Var alldeles för irriterad för att spela vidare så gick och handlade. Hann precis hem till The Mentalist som var precis så bra som det brukar. Störigt att man ska vänta en hel jäkla vecka till nästa avsnitt.

Vaknade för en halvtimme sedan och insåg att jag inte har lagt på en parkeringsbiljett på min bil som räcker till nu. Snabbt upp och cyklade bort till bilen (som står evigheter långt bort). Inga böter, puuh! Lade en ny och cyklade hem igen. Där tror jag att jag blev drabbad av en god samarit. Jag höll på att försöka låsa upp porten samtidigt som jag skulle försöka köra in cykeln. Då kom en kille, som svängde mot porten, och hjälpte mig att hålla dörren. Jag gick in och skulle vända mig om och tacka men då var han borta. Mycket mysko. Om där över huvudtaget finns någon som hjälper en så är det alltid för att de måste. De ska antingen in eller ut samtidigt vilket tvingar dem att hjälpa till. Men nu verkar det som om den här killen (som dessutom såg bra ut) hjälpte mig av ingen anledning alls. Skumt.

Ska strax iväg till skolan då vi ska lämna in tentan, samt spåna kring uppsatsen. Vår handledare ville att vi skulle maila mer konkreta uppgifter till honom nu till helgen. Så måste stressa med det också. Sen ska jag snabbt till Genarp och städa. Efter det är det ju Ishockey Svergie-Usa. Hoppas att SV spelar bättre då, för USA är inte att leka med. Det finns fem bra ishockey lag i världen; Kanada, Tjeckien, USA, Sverige och Finland. Ryssland kan vara farliga, se bara förra året då de vann hela VM. Men Ryssland kan verkligen skifta så vi får se om de kan sätta upp motstånd. Synd att vi inte har fler NHL spelare. Jag förstår inte varför de ska lägga VM i maj då det är slutspel i NHL. Det är för tidigt för att de ska ha hunnit färdigt. De få som kommer till VM spelar ju i lag som åkt ur. När de ändå ska ha det när det är varmt kunde de sparat det till sommaren.

Sen imorgon är det valborg och då händer saker hela tiden.

Första maj hade jag planer, men de ändrades. Kanske har jag möjligheten att få något gjort då. Hade verkligen behövt städa min lägenhet. Den är skitig och stökig. Hade behövt skrïva in filmer och sätta in dem i hyllor. Vill bädda rent, vill ändra om lite. Vill packa ner saker som tar plats och är onödiga i kartonger och skicka dem till Genarp. Vill städa bilen.

Vill...
Skulle...
Borde...

No comments: