To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, April 10, 2009

Stupid-horrible-day

Den här dagen kan bara klassifieras som jobbig. Jag är så trött att jag knappt kan stava rätt.

Allt började med att jag följde med pappa, Ebbe, Benson och Ulf när de golfade på Assartorps golfbana. Dock hade jag skor som läkte in vatten så redan innan första tee hade mina tår kul i en alldeles egen skosimbassäng. Jobbigt. Det plaskades och det var svårt att inte kasa i backarna. Dock var det bara att stå ut. Spelade lite längre tid idag. Gick långsamt i början, men sedan rullade det på. Var hemma vid elva ungefär. Väl hemma käkar jag frukost och går sedan och lägger mig i solen och somnar. Vaknar några timmar senare och inser att jag är helt själv ute. Innan var mamma, pappa, Eddie och mormor där. Reser mig upp och går in och lägger mig i gästrummet. Sover till fem ungefär. Då hör jag hur mamma och pappa håller på att packa ihop och åka, då de är bortbjudna. Jag vill säga hejdå innan, för jag skulle också passa på att åka då, så jag stressar upp, packar kassarna och sticker iväg i mammas bil. Min plan var att sticka inom ICA och handla så att jag kan laga hemmagjord pizza. Dock insåg jag att jag glömde ta gräddfilen som pappa handlat åt mig så jag får köpa en ny. Anledningen till att jag skulle ha hemmagjord pizza är för att det mättar rätt så bra och jag behöver det. Har känt mig nere hela dagen över att jag inte kunnat äta en massa påskgodis och bara mysa i ledigheten. Suck.

Dock handlade jag allt och körde till Lund. Väl framme var jag trött, toanödig och väldigt hungrig. Springer iväg och lägger på en biljett på bilen för imorgon (då är det inte gratis). Tar ut matkassen och två andra kassar med prylar. Jag går mot porten och inser det tragiska. Jag har glömt mina lägenhetsnycklar. Jo, det är sant! När vi stack till golfbanan packade jag ur dem, och jag måste sedan ha glömt dem i Genarp. Där står jag vid porten med tre kassar, trött, hungrig och toanödig och vet inte vad jag ska göra. Ringer pappa och klagar lite och inser sedan det tråkiga; jag får köra tillbaka till Genarp. Dock orkade jag inte åka tillbaka till Lund sedan. Men ajja tänker jag, jag kan ju göra maten i Genarp och sedan njuta lite vid TVn med gurksatavar och dipp. Då inser jag nästa jobbiga situation. I min lägenhet finns alla gurkstavar och dippulver, medan gräddfilen var i Genarp. Jag köpte ju inget sådant då jag redan hade det hemma. Sä här sitter jag nu med 6 dl gräddfil. Helt värdelöst.

Nu går jag och lägger mig.....suck
Det enda positiva är att jag gått mängder av steg.

No comments: