To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, November 06, 2011

Masochist

Satt och funderade på om jag är en masochist. Vissa saker gör mig så fruktansvärt ledsen. Exempelvis att gå in och kolla vad X gör...eller vem Y är med...eller bara vad alla jävla obehagliga bokstäver i alfabetet gör/tänker/inte gör och så vidare. Det här är information som jag självmant söker upp. Varför gör man det? Är det för att ha någon form av kontroll? Om jag vet vad de gör så kan de inte chocka mig med det när vi ses...eller så behöver jag inte tappa fattningen när någon annan konfronterar mig med det. Då har jag redan ett svar på tal. Men mest gör jag nog det för jag vill inte se att de går vidare...att de är med någon annan. Oftast så hittar jag ingenting när jag letar. Eller så hittar jag saker som lika bra kan tolkas på något annat sätt än mitt. Men ibland...ibland hittar man sådant som gör att en liten del i hjärtat rycker till och dör. Som gör att tårarna kommer... Så himla dumt och onödigt, och ändå sitter jag här och kollar X's movements samtidigt som jag skriver den här texten...

No comments: