To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, November 05, 2011

S&T of being S&T

Hela livet så säger folk åt en att våga säga ifrån. Att våga stå upp för det man tycker och tänker. Att man inte bara ska gå med på saker för att man inte vågar vara "besvärlig". Men när man väl gör som alla säger så uppskattas det fan inte. Då är man som sagt besvärlig, omständig, kaxig, tjatig och jag vet inte vad. Jag har nog aldrig blivit positivt bemött när jag har sagt ifrån. Inte när det gäller att man inte håller med. Jag förstår inte det. När till och med de som säger åt en att vara mer rak inte kan ta att man faktiskt är rak....då blir jag ledsen. Nu pratar jag inte om ärlighet och personangrepp och sådant. Utan snarare om någon frågar om man vill gå på bio. Men jag vill inte se den filmen och då blir det inget. Det är ju okej om det är en massa som ska gå (för då har de redan bestämt något och jag kan ju inte förvänta mig att de ska ändra sina planer bara sådär), men när filmen inte är förbestämd eller tiden för den delen och man blir utesluten för att man har en åsikt...då känns det. Dessutom är det andra saker som spelar in...idag blev jag riktigt misstänksam...och jag är ganska säker på att jag har rätt. Det gör mig förbannad. Och trött...känns som att jag bara är trött hela tiden.

I'm sick and tired of being sick and tired...

2 comments:

Skanegrabben i Malmö said...

Hej

Jag håller med om det som står i texten. Samt att om man är ärlig så får man fiender. Men jag tror att det är som folk inte vågar i dag att vara sig själva utan låter sig styras av andra, trots dom själv säger dom inte tänker andra styra sina liv. Så är det det dom låter andra göra.

På tal om ärlighet så snackade jag med en kille om de knallskott som kastades ner på en fotbollsplan och sen att killen som kastat skottet sprang ner på planen, nu inte kunde komma hem utan bevakning vid sin lägenhet. Då sa jag: Ja då får han skylla sig själv.....
Den kille jag snackade med blev sur och sa inget...sen har han aldrig snackat med mig igen......hehe.....så han tyckte tydligen huliganen gjorde rätt eller så är han så feg så han vågar ej stå för det han tycker.

Jag hatar sport men jag förstår ju ändå att personen saboterade för andra.........

Frcäk blogg du har förresten

Jexxie said...

Tack och vad roligt att du läser min blogg :). Mmm varför kan man inte våga stå för vad man tycker. Om man nu tycker att det var synd om huliganen så kan man väl säga det. Ibland är det ju roligare att ha olika åsikter så man kan diskutera :)