To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, November 01, 2009

Sittning

Igår var jag på sittning på Lunds nation. Det var trevligt och faktiskt god mat. Har ju inte så trevliga minnen av Wermlands nation direkt... Känner mig helt fascinerad över att några som jag knappt pratat med kommer ihåg vad jag heter. Det hör itne till vanligheterna. Jag brukar vara rätt så osynlig i den bemärkelsen. Men folk verkar överlag supertrevliga vilket känns skönt. Trots att många är yngre än mig så beter de sig inte som andra jag har mött på andra saker som jag läst (ex FEK). Alltså är de inte elaka, [småsinta], löjligt barnsliga eller dylikt. SKÖNT!!

Har dock smått ångest över det jag läser. Även om jag tycker att jag valde rätt (utan tvekan) har jag ändå ångest över att jag itne har gjort tentan. Hatar att skjuta upp saker. Inte heller har jag skrivit den där jäkla inlämningsuppgiften. Ska försöka börja på den idag och slutföra imorgon. Pratade med en kompis (som läser samma sak, fast ett år längre fram) och får även ångest över nästa delkurs, som börjar imorgon. Vi har seminarier varje måndag och det ska vara sådana med riktiga redovisningar. Dessutom kommer tentan i januari att vara skitsvår. Sedan längtar jag inte till retorik kursen den tredje terminen. Hålla tal och spela in och spela upp och annat skit. Hade på något sätt hoppats att det skulle vara likadant som när jag läste retorik på MKV. Alltså lära sig och sedan skriva en hemtenta på det.....suck. Inser ju att man lär sig bäst genom att prova, men ändå. Nu orkar jag inte oroa mig för det utan det blir tentan, uppgiften och seminarierna istället....

No comments: