To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Thursday, May 19, 2011

A little truth

It's better to love someone who's far and craves to be with you than to love someone who's near yet doesn't even care to see you

Konstigt. Trots att det var en bra dag igår så vaknar jag och känner att det inte känns okej ändå. Dessutom fick jag en kraftig dos ångest för några minuter sedan. Behöver prata med någon men kommer nog mest gråta så vill inte ringa upp någon som bara kommer sitta och lyssna på mitt gråt. Blir arg på mig själv för att jag inte kan slappna av. Igår umgicks jag med Hanna, Amelie och Mikaela vilket var underbart. Fick prata av mig och sedan skratta vi och det var hyffsat som vanligt i olika avseenden. Sedan smsa Mattias och jag blev glad. Efter det ringde han och vi pratade en kort stund och allt var som vanligt :) :). Sedan skulle han äta och efter det ringde han igen. Klockan var dock halv två på natten då. Vi pratade och skojade som vi brukar men jag hörde att han var jättetrött. Jag har själv varit supertrött några gånger men man vill liksom inte avsluta ändå. Men jag kände att även om jag fick frågat lite om det jag undrar så kunde jag inte fråga för mycket för han var så trött att han skulle säga och höra saker som han sedan inte mindes imorgon. Och då är det ju inte lönt. Så nu får jag vänta till nästa gång, och jag är trött på att vänta. Speciellt när det gäller saker som är viktiga för mig. Men det dumma är att jag borde vara glad. Glad över många olika saker. Men det är precis som att om man väcker ångestmonstret så är det svårt att få bort det igen. Det hjälper inte med de saker som gör livet bra ibland och i vanliga fall. Istället krävs något extraordinärt. Och jag vet precis vad som krävs för att jag ska må bra igen. Det dumma är att det inte hänger på mig om det går att ordna eller inte...

No comments: