To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, September 04, 2007

Klago-bloggen

Jag är ju knäpp. Trots att jag har det bra så har jag extrem ångest. Var ju så glad över att jobbet var slut, då jag egentligen skulle jobbat denna veckan, men fick ledigt eftersom skolan börjar och sådant. Egentligen hade jag inget att ha ångest över på jobbet, för de flesta är trevliga och patienterna är också trevliga, men det känns ändå ångestframkallande att gå dit. Dock ringde jag till bemanningsenheten igår för att anmäla att jag kunde jobba på hemmet om det blev ledigt. Fick svaret att hon behövde jätte mycket folk dit, så jag fick jobb direkt, vilket innebär att jag ska jobba i helgen. Detta är ju mega bra, liksom jobb direkt, vilket kanske betyder att jag inte behöver studielån längre fram. Trots detta kan jag inte hjälpa att ha ångest. Nu när jag äntligen tagit mig ur så är det tillbaka. Jag antar att en av anledningarna till att det är jobbigt att gå dit är att man inte vet vad de tycker om en. De kanske tycker att man är lat och sådant och inte vill att man ska arbeta. Dessutom så antar nog de flesta att man ska kunna en del nu, men eftersom jag bara jobbat på ena sidan i princip hela sommaren så är jag helt rookie på andra. Det är så fjantiga I-lands problem, men ändå.

Sen hade jag en dubbellektion i Malmö (körlektion) som mot alla odds gick bra och har därmed fått en uppkörningstid. Säger dock inte när för då blir jag helt nervös om jag nu inte lyckas. Så det är inte lönt att ni frågar, om någon skulle vara intresserad, för jag säger det inte.
Nu är jag dock skit nervös inför det och jag ska dessutom ha två lektioner i veckan innan och de första är med en körlärare jag bara haft en lektion med tidigare. Den bilen man kör med då är så känslig för motorstopp att man känner sig som nybörjare.

Ahhhh.....sen börjar ju skolan igen. Även om det inte känns lika ångest framkallande som det brukar så är det ändå ett "nytt" moment. Känns dock skönt att man känner folk i förväg, jämfört med att vara helt själv. Tur att så många skulle läsa vidare, inkluderat Lisa och Karin. Nu behöver man inte "kompis hunta" första dagen så som man brukar.
Jag gick in på hemsidan för kursen och fick där både glada och ledsamma nyheter. Orkar dock inte gå in på det nu för jag ska snart åka hem till Lund och städa. Så jag hinner inte med så mycket mer bloggande. Men det negativa bidrog iaf definitivt med fjärilar i magen.

Nu sticker jag....

No comments: