To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, September 15, 2007

Se7enSe7en

Idag fyllde min mormor 77 år så jag har varit i Genarp och kommer vara där tills imorgon eftermiddag. A-laget spelar match i Lund klockan 14.00 och jag vill gärna titta. Får skjuts hem efter det. Sen blir det friskis och svettis på kvällen med mamma och några andra vi känner. Ska nog köpa medlemskort där, det kostar 400 kr. kommer då att åka med mamma och träna 3-4 gånger i veckan (EOS hallen). Kommer antagligen också köpa ett till Gerda hallen så jag kan träna med Lisa. Ska bli kul att gå på box passen igen!

Känner mig verkligen peppad idag med mitt mål. Även om jag "syndade" idag så känns det helt okej. Det jag åt cyklade jag sedan bort på träningscykeln. Bra när man vet exakt hur många kalorier man äter och förbrukar. Fick dessutom en bra idé av Allan Svensson på Babbens nya program, som för övrigt var ett skitroligt program som startade idag (efter de nya avsnitten av Svensson Svensson). Gud vad Odenhammar har blivit trevlig. Visste inte att han var född -83. Tre år äldre.....niiice!!

Idag fick jag äntligen skrivit ut mitt film register. Har inte haft ett utskrivet sedan jag flyttade, så det jag har hemma stämmer inte alls. Där står ju mammas, pappas och Andreas filmer också med. Dessutom har jag införskaffat cirka 800 filmer sedan flytten.
När jag då tittade igenom registret före utskrift kom jag att fundera över varför jag inte hade införskaffat en del filmer på DVD. Jag har ju sedan ett år tillbaka börjat ersätta mina VHS med DVD istället. Har bara 600 kvar nu. Det är ändå av 2000 filmer. Men en utav filmerna jag undrade över var Se7en. När jag då gick in och kollade vad för pris den låg på så fanns den inte alls. Den hade utgått, vilket brukar betyda att det kommer en ny DVD version, men det brukar dröja så jag får nöja mig med min version, som är en före detta hyrfilm, så länge...*sigh*

FÖRRESTEN!! En glad nyhet. Nu kommer nya
BUZZ! - The Hollywood Quiz.
LÄNGTAR!!! Har bokat det och det kommer i oktober har jag för mig...... YES YES YES

Var på Fagans i torsdags och åt och var med på Quizzet. Det var ett hyffsat "enkelt" quiz, men ändå fick vi rätt så dåligt resultat. Detta ger mig en hint att det är dags att bättra på min
common knowledge.....eller vad säger ni Karin och Lisa
(angående Married with Children).

Tidigare i veckan åkte ju jag, Lisa och Karin på äventyr till IKEA. Fick bussresa dit och hem gratis + ett köttbullsmål (10 st). Med det vill jag säga att det hade varit kul med lite fler "äventyr". Vi får se hur vi gör med Danmark...

Men men....nu ska jag återgå till min text som jag ska ha läst till på måndag om den intressanta filmen: .....*håll i er*......................
DET SJUNDE INSEGLET

No comments: