To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, June 27, 2009

Dag 4 av 36: Hemmabio

Började dagen med panik. Det var min första morgon den här sommaren och magen pirrade till fast att jag föredrar morgnar framför kvällar, samt att jag jobbat hundratals sådana förut. Ändå blev jag nervös. Paniken infann sig när det ett tag verkade som om Sofia inte skulle komma. Tack och lov så gjorde hon det och dagen visade sig bli den bästa hittills. Lunchen spenderades på gräsmattan utanför med Sofia. Vi lyssnade på musik och bara slappa. Halvtimmen kändes oändlig. När rasten var klar var det bara 1½ timme kvar att jobba så det kändes inte så tungt.

Efter jobbet åkte jag till Benson och vattnade blommor och tog in posten. Sedan träffade jag mamma, pappa och mormor på MediaMarkt. Köpte där ett par högtalare med en skitcool DVDspelare till. Man kunde även sätta i sin iPhone (eller iPod) och spela upp musik från den. Sofia tipsade om dem då hon har likadana. Ägnade sedan två timmar åt att koppla in alla apparater. Trodde att pappa skulle få spel ett tag, men med lite teamwork så löste vi alla problem. Visst är det fint. De sålde ut det dessutom så det kostade bara 3500:-. Sedan köpte vi ordentliga sladdar och dylikt, så det blev totalt 4000:-. Hyffsat pris för riktigt bra högtalare, DVD osv.

Nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar. Har mega ont i huvudet av hunger. Sedan är det kortspel som gäller. Vann igår på Plump. Tog 10 stick och fick 110 poäng. Därmed vann jag över pappa (och mamma)!!!!

No comments: