To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Thursday, June 25, 2009

A little taste of freedom

Så idag är man då ledig. Härligt. Ska åka till Båstad. Eller inte riktigt men de vi ska till har en stuga i närheten av Båstad. Riktigt mysigt, dock är stugan mer som ett mindre hus. Det är inte så jag definierar stuga, men men. Ska dit och grilla och antagligen spela kort. Åker hem igen imorgon. Jag ska ju jobba i helgen. Men nu ska vi inte tänka på det utan tänka på stugan. Har precis duschat och ska efter det här inlägget packa lite grejor. Sedan kör vi till Mats och Christina efter lunch. Vi ska dock inom min lägenhet och affären.

Jag har ju ComHem i min lägenhet. Jag har bredband och telefon. Tvkanalerna ingår i hyran så det har jag aldrig brytt mig om. Dock ringde de från ComHem och sa att jag ju faktiskt får den ena tjänsten gratis om jag har alla tre så alltså skulle det inte kosta extra om jag hade en digitalbox också. Passar ju bra i och med att jag köpt ny TV. Kanalerna ser ju skit ut annars. Fick hem den igår och pappa hämtade först ut den och installerade den sedan. Han fick klydda lite så jag är tacksam att jag slapp göra det. Nu har jag tydligen 300 kanaler eller något. Får passa på att se lite TV.

I helgen ska jag hem till lägenheten och fixa färdigt. Plocka undan den gamla TV'n och koppla in tv-spel, dvd spelare osv. Dock tror jag nog att jag sätter den gamla TV'n i sovrummet och därmed plockar bort den som redan stod där. Den tog en himla plats med bord och allt. Den jag hade i tv-rummet är smidigare och dessutom på hjul.

På tal om ComHem igen....haha....jag ska tydligen få ett nytt modem. Mitt internet och min telefon har strulat nu i över en månad och då fattar de äntligen att jag måste byta mitt "trådlösa" modem. Så de ska väl skicka det med antar jag. Jobbigt att klydda hela tiden. Kan det inte bara fungera...

No comments: