To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, June 14, 2009

Ingen rast, ingen vila

Eller lita paus har jag tagit, uppenbarligen eftersom jag sitter här. Igår när jag kom hem ifrån the freaky party (som var kul, lite nostalgi) började jag röja lite i lägenheten. Diskade undan lite och plockade bort en massa löspapper. HATAR LÖSPAPPER. Egentligen har jag inget STORT som är stökigt i lägenheten, utan snarare lite smått överallt. Efter att ha hållit på i två timmar gick jag och lade mig. Nu idag har jag börjat igen. Vill hinna en hel del innan mamma och pappa kommer hit. När de kommer ska vi möblera om lite och så. Sedan får jag återgå till det mindre som bara jag kan fixa egentligen. En av sakerna som jag ska fixa är mina kläder. Det behöver sorteras om och plockas bort. Jag ska helt enkelt göra en smalisgarderob och en tjockisgarderob. Tjockisgarderoben är de kläder som passar nu helt enkelt. Sedan lägger jag undan dem som kommer passa bra om kanske ett halvår, eller ett år. Än så länge har allt gått på rätt håll och jag vägrar att ge upp den här gången. Vi tre mot världen (eller hur K & L)! Jag ska lägga undan de kläder som jag vet att jag faktiskt vill använda när de väl passar, så slipper de att ta plats i klädkammaren. När sedan de kläderna passar så lägger jag ju undan tjockiskläderna. Dock ej slänga, för man vet ju aldrig...

Senare i veckan bär det nog av till IKEA för jag behöver lite bokhyllor med mera.

Så nu är det slut med paus. Måste fortsätta att städa. Ska ta av sängkläderna och dammsuga färdigt. Bye for now

No comments: