To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, July 24, 2009

A day of nothing or everything

Skönt med en ledig dag nu innan helgen. Imorgon är det delad tur som gäller och på söndag är det 8-16. Passar därför på att vila upp mig idag. Sov länge och åkte sedan till Nova med mamma. Handlade lite nytt till lägenheten. De har ju rea lite överallt. Handlade två kuddar och en filt på hemtex. Ska fixa lite så att det blir mysigt i soffavdelningen. Ska inom IKEA nästa vecka och handla lite mer. Fick en hyffsad lön, men får ringa lönekontoret på måndag för de har gjort en miss med mitt OB. Orkar inte skriva ut detaljerna, men det är inget stort problem direkt. Fick även hem räkningen för ambulansturen och läkarbesöket. Ska ta med det på måndag till jobbet så alla papper kan skickas in.

Imorgon ska jag, mamma och pappa sätta upp lite grejer i lägenheten på min rast. Bland annat en hylla, några tavlor och gardiner. Gardinerna ska sitta i dörröppningen mellan sovrummet och tv-rummet. Känner att jag vill kunna stänga till, men vill inte ha dörrar. I och med att dörröppningen är mycket större (både på höjden och bredden) än de flesta så kan man inte ha något draperi eller liknande. Därför får det bli en sorts gardiner. Anyway... det ska fixas imorgon.

Ska snart gå och lägga mig. Ska nämligen hämta mamma och pappa i Ystad ikväll då de är bortbjudna. Det tar ca 30 minuter att köra dit, men vägen är väldigt smal och krikig de första 15 minuterna så det tar lite längre tid. Så om de ringer vid ex. 02.00 så är inte jag i säng förrän 03.30. Därför måste jag försöka sova lite innan.

No comments: