To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, August 16, 2009

Ännu en dag

Jag gick inte och la mig förrän halv fem i morse. Satt och fixade på Rollers hemsida hela natten. Sov därför länge idag. När vi hade gått upp åkte jag och päronen till Genarps loppmarknad. Det snackas alltid mycket om den och vi bestämde oss för att besöka den. Dock var det den minsta loppmarknad jag sett och den dyraste. De tog 20:- i inträde och det var hundratals människor som kom och gick hela tiden. Väl inne på området var där lite möbler och några få bord med saker. Sedan sålde de hamburgare för 40:- och våfflor osv. Lite sniket tycker jag även om det går till en god sak. Där var rätt så utrensat men man såg att där inte hade varit så mycket från början. Förstår inte alls varför det snackas så om loppmarknaderna i Genarp, eller så hade vi otur och kom när det var som sämst?!

Efter det bar det av till Lund. Skulle hälsa på farmor på sjukhuset. När vi kom dit blev jag lite chockad. Man har ju en föreställning av hur en människa ser ut. Den här föreställningen har jag inbillat stämmer, fast att farmor och farfar varit på besök och man ser att det inte riktigt är som det brukar. När man då såg farmor där i sjukhus sängen blev det en så stor kontrast att jag först inte trodde att det var hon. Sedan insåg man hur dålig hon var. Antagligen kommer hon inte hem igen, utan som bäst blir det ett hem av något slag. Farmor och farfar bor ju på tredje våningen och där är ingen hiss. Det skulle inte räcka med hemhjälp. Kändes konstigt på något sätt. Lite det där "att det händer andra". Jag jobbar ju på ett demensboende och ser anhöriga och boende som försöker att hantera vardagen. När det då blir tal om en vårdplanering på farmor och demensutredning blir man lite ställd. Man inser vad det innebär och blir lite sorgsen. Dock skulle hon antagligen ha det mycket bättre på ett boende än hemma. Hoppas bara att farfar klarar sig. Tur att han har gått matlagningskurser och dylikt. Jag och mamma ska dit igen på tisdag. Får se hur det är då..

Nu är jag hemma i lägenheten igen. Har börjat att packa upp det jag köpte i måndags i Höganäs. Just nu orkar jag inte mer. Är en del grejer kvar som jag får ta tag i imorgon. Är megatrött och har träningsverk sedan träningen i går. Blir till att ta det lite lugnt och njuta av ledigheten.

Längtar till på torsdag då jag ska följa med Sofia när hon ska tatuera sig. Hoppas kunna boka datum till mig själv då!!!

1 comment:

Anonymous said...

Hej Jessica

Jag och Jörgen var hos Mormor idag och tyckte att hon verkade sämre än i lördags. Träffade även morfar och han var bekymmrad över saken. Jörgen gav morfar skuts hem så han skulle slippa ta buss eller gå.
vi får se hur det ska gå.

Kram Carina Fredde å Alex