To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, August 11, 2009

Mine Maribowl Piercing

I måndags åkte jag och mamma till Höganäs. Vi var lite spontana och bestämde oss för att åka inom Höganäs Outlet då de har speciella erbjudanden för medlemmar den här månaden (bland annat en Alvar Aalto ljusstake helt gratis). Jag hade spanat in mig på några Maribowl (Marimekko), fast andra sortering. Spelar ju ingen roll om det är andra/första sortering så länge allt är helt. Dock fanns det inte de färger jag ville ha (röd, lila och gul) i andra sortering. De var tydligen slut (för de fanns förra gången). Fick köpa dem som första sortering då istället, vilket svider lite mer i plånboken, men de är så vackra. Köpte även lite olika saker från Mine (Kosta Boda) serien. Passade även på att köpa lite annat smått och gått när man ändå var där (Filippa K muggar, Multi skålar på fot, Boda Nova Season osv). Avslutade allt med en god mjukglass i Sofiero. Mysigt!

Här är de Maribowl jag köpte (de stora skålarna, 15,5 cm).

Jag hade sedan tidigare svart och mörkgrön i stor (15,5 cm), samt tre olika blåa och en äppelgrön i den lilla storleken (12 cm). Nu har jag de flesta av de jag vill ha!

.
Här är min MINE samling! Sex skålar (17,5 x 10 cm), en stor rosa skål (25 x 9 cm?), samt fyra stora dricksglas. Mer info små skålar, Mer info Glas



Hittade även de här fina kakfaten från Boda Nova (Season, 32 cm)!! De är så fina så man kunde inte låta bli att köpa dem. Perfekt att ha ett för varje årstid (jag är ju som jag är så jag köpte ett av varje). Längre fram ska jag se om de säljer glasen och assietterna som passar till. De var slut för tillfället, vilket jag kan förstå. Man kan använda dem som kakfat, serveringsbricka, tallrikar, ljusbricka med mera. Det är bara fantasin som sätter gränser. Mer info kakfat

På tal om spontana saker. Idag var jag och städade hos mormor. Då ringer Sofia och frågar om jag vill gå i stan (Lund) ett tag. 40 minuter senare traskar vi omkring. Var ju ett tag sedan man gick på stan, fast att man bor så nära. Helt plötsligt fick vi för oss att pierca våra öron. Båda två tog högt uppe på höger öra. Vi gick och snackade om att vi har velat göra det länge och helt plötsligt stod vi där med ett extra hål i örat!! Känns härligt (och lite fjortis) att vara spontan ibland. Tack för idag Sofia!

Ovanligt mycket bilder i dagens inlägg. Alla andra lägger ju in bilder i varenda inlägg så det få jag väl också göra då. Lite överkompensation idag.

2 comments:

Anonymous said...

Håller med om att kakfaten är bara så läckra. VILL HA dom men just nu har man ju inte riktigt råd tyvärr. Blir till att önska sig i 35 års present nästa år

Anonymous said...

Har du fått tag på glasen i Season? E på jakt efter dom men de säljs ju inte längre ute =(
Hade varit toppen om du bara skickat iväg ett mail som svar: the_mindcooler85@hotmail.com
Ha en bra helg... Mvh Erika