To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, August 28, 2009

Why not?

Idag tänkte jag mig en lugn dag med bowling som avslutning. Pff! Vid tolvtiden hör jag mamma fråga: "Vad är det som låter?". Sedan rusar hon iväg, ner i källare och sedan kommer skriket: "Kan jag få lite hjälp här". Jag anade vad som hänt. Ljudet ifråga lät nämligen som om någon satt igång duschen på högsta tryck. Suck......vattenberedaren. Kastar av mig täcket, ropar på Andreas och springer ner i källaren. Längst in, i andra förrådet har en kran gått sönder och det fullkomligt forsar ut vatten. Hela golvet är täckt av vatten och det verkar inte sluta inom en snar framtid. Andreas slängde sig in (tusen saker ivägen, det är ju faktiskt ett förråd) och försöker skruva och stänga av vattnet. Inget händer, förutom att Andreas får en dusch. Mamma springer iväg och ringer en VVS-gubbe. Pappa vägrar svara på sin mobil. PANIK! Mamma meddelar att VVSaren kommer snart, då han kör från Dalby. Jaha! Vad ska vi göra under tiden, titta på? Jag springer in och hämtar handdukar som vi lägger vid tröskeln. Man vill ju inte att vattnet ska sprida sig in i det yttersta förrådet. Där är alla julsaker, flyttkartonger, möbler osv. I det innersta är mest pappagrejer, typ verktyg och annat. Det mesta är uppe på hyllor, men en del saker står på golvet. Efter 10 minuter kommer VVSaren och stoppar flödet. Tydligen har det blivit något spricka i kranen och han tar bort den och ersätter med en plugg (typ). Nu får jag tag på pappa. Han hade glömt sin mobil när han gick på lunch men tänkte inte mer på det då han inte trodde att det skulle hända något akut på den halvtimmen. Haha... Jag försöker skapa lite sensation så jag skriker och förklarar men han bara svarar lugnt. Det han mest undrade över var hur vi lyckades få tag i en VVSare och hur vi fick honom att komma så fort.... Att han inte förstår att det ska kvinnor till sådant....suck. Fyra timmar senare har vi flyttat ut allting från förrådet, torkat upp vattnet (det som inte åkte ner i brunnen). Slängt fuktskadade saker (som nog ändå borde slängas) och lyft in allt igen. Nu är där riktigt fint i båda förråden. Att det ska till något sådant här för att man ska ta tag i att städa. Vi hade ändå tur i oturen. Tänk om ingen varit hemma. Mamma var hemma för att hon skadat sig på jobbet. Jag hjälpte henne med Eddie, annars skulle jag varit hemma hos mig. Andreas var hemma, men när han sover hör han nada. Nu reagerade vi alla tre blixtsnabbt så skadan var inte så stor. Inget av värde förstördes, utan istället fick vi rensat. Visst, det var ju inte så kul att det hände, men det kunde varit så mycket värre! Vi var klara med allting lagom till pappa kom hem. Sen åkte vi och bowlade. Suck.....slog som en påse nötter..... hoppas att det går bättre på lördag. Nu ska jag lägga mig och sova. Sov inget i natt och känner mig inte direkt utvilad efter dagens events.

1 comment:

Anonymous said...

Tycker synd om er men ni fick ju sorterat. Skulle behöva göra samma sak här hemma men orkar inte sortera. Du verkar duktig på det, om du vill kan du få komma hit och fixa också ;-)

Kram carina