To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, August 17, 2009

Skåpet från helvetet

Köpte ett toalettskåp/hylla på IKEA för några dagar sedan. Lisa hade köpt ett tidigare och sagt att det var svårt att montera själv, men det gick. Då jag kände att det kommer dröja innan någon kan komma och hjälpa mig gaskade jag upp mig och intalade mig själv att det skulle gå utan problem. Hur svårt kunde det vara liksom?! Jag satte mig ner på golvet i vardagsrummet och började paka upp sakerna samtidigt som jag tittade på Mythbusters James Bond Special. Jag läste igenom instruktionerna och tyckte att det såg hyffsat lätt ut. Fel fel FEL! Jag insåg efter 1 minut varför man ska vara två när man monterar. En skulle hålla medan man monterar bit för bit. Efter en massa svordomar, klämmda fingrar och utbrott var jag klar med den svåra biten. Nu skulle bara lådorna sättas i. Fel igen! Tydligen hade jag tittat för mycket på TV och hade missat att en del av sidorna inte såg likadana ut. Suck! Bara att börja om från början. Vid det här laget var Mythbusters slut och jag koncentrerade mig lite bättre. Efter ännu fler svordomar och smärtor i huvudet så var jag äntligen klar. Nu har jag ställt åbäket i sovrummet så länge. Har inte riktigt bestämt dess funktion än, men det kommer väl. Någon funktion ska det ha iaf för jag vägrar att ha monterat det i onödan.

1 comment:

Lojsie said...

Bra kämpat!