To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, August 18, 2009

Snake?! It's a snake!!

Japp....idag har jag sett en orm. När jag och mamma skulle gå våran kvällspromenad med Eddie så skrek mamma helt plötsligt till. Jag stannade och tur var det. Eddie var bara några deciemter från något långt och smalt på vägen. I samma stund insåg jag att det var en orm och jag och mamma backade instinktivt. Den låg stil med huvudet uppåt. Ungefär som om den var stel av skräck. Den låg på asfalten, rätt så nära där bilarna kör. Vi trodde ett tag att den var död, men nope. Den rörde lite på huvudet. Skitläskigt. Vi fick gå en helt annan runda. När vi kom tillbaka så låg den kvar. Den rörde sig inte när det kom bilar heller. USCH! Andreas sa att det brukar vara ormar vid badet. Tack liksom. Jag kommer aldrig mer att gå där...

Var och hälsade på farmor på sjukhuset. Var lite bättre idag. Imorgon är det vårdplanering så vi får väl se vad de säger. Känns lite konstigt fortfarande.

Efter sjukhusbesöket åkte vi en sväng inom Center Syd. Vi har inte varit där på ett tag (säkert något år) och de ska ju ha byggt om. Men jag kommer inte åka dit fler gånger om jag inte måste. Det var liksom helt B, eller vad man ska säga. Konstiga väggar var uppsatta som gjorde att det såg ut som en industrilokal emellenåt. De flesta av restaurangerna tog inte kort och där var knappt några människor på hela köpcentrumet. Majoriteten av affärerna var kopior av mer kända kedjor, även om de mest vanliga fanns där. Jag fick en konstig känsla när jag gick där. Kändes som om man var i en liten byhåla där de försökt öppna ett köpcentrum. Gick inom Gina Tricot och det var helt värdelöst. Det var inte deras vanlig sortiment direkt. Överlag var det så i alla affärer. Det enda positiva var Skivlagret. Handlade säsong 3 och 4 av Mythbusters där. Har beställt säsong 1 och 2 på discshop också. Det är så himla bra. Men som sagt. Snacka om att Center Syd har sjunkit. Jag förstår verkligen varför ingen åker dit längre. Det var inte perfekt innan, men nu är det helt hopplöst. Jag fattar inte vad de har tänkt med det som de har gjort i mitten av byggnaden. När man sedan jämför med Novas luftighet och utbud börjar man nästan skratta. No more Center Syd för mig. Skulle inte förvåna mig om de måste stänga igen snart.

1 comment:

Anonymous said...

Hej
Jag gillar inte heller Center syd längre. HEJA NOVA

Kram carina