To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, December 18, 2009

Eddie Izzard - Stripped

Dagen började inte bra. Efter gårdagens helveteskörning hem så gissade jag att det skulle vara igensnöat idag. Så var det. Jag vaknade klockan 7 av att det var full rulle på övriga familjemedlemmar. Folk ställde in tandläkartider, jobb osv. Själv skulle jag till Helsingborg för att göra intervjuer med Malin för vårt projektarbete, men det var omöjligt att ta sig därifrån. Jag och Andreas gick ut och började skotta. Några timmar senare kunde man ana att där fanns bilar vid huset. Någon timme senare kom plogbilen och förde upp en stor mur bakom min bil....tack... Den enda bilen som går att förflytta är pappas. Tack och lov för det för idag skulle nämligen jag och Andreas gå och se Eddie Izzard i Malmö Arena. Showen heter Stripped och var fantastiskt bra. Vi hade superbra platser och Izzard höll verkligen på skitlänge. Det började 8 och första delen höll på till nio. Sedan var det 20 min paus (läs: 30 min!?). Sedan höll det på till kvart i elva. Snacka om valuta för pengarna. Det här var första gången (tror jag) som jag verkligen sett någon jag gillat live. Jag har sett andra, men aldrig någon som jag verkligen beundrat eller tyckt mycket om. Köpte därför en tygkasse (med snygg bild såklart), program, lite bilder och en poster (allt i ett paket) så att man har lite prylar som hjälper en att minnas. Filmade även lite....

Nu ska jag försöka få tag på Malin igen för jag har inte lyckats på hela dagen. Jag hoppas verkligen att hon gjorde intervjuerna själv, men jag vet inte. Annars är vårt PA i stor fara.

No comments: