To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, December 01, 2009

Idol 2009

Jag ska vara ärlig. Jag har aldrig förstått poängen eller för den delen charmen med idol. Ingen av de som har varit med har varit något speciellt. Ingen sticker ut, ingen har lyckats såååå där superbra utan har "tönt"stämpeln kvar efter idol. De är inget utan ordet "idol" framför. Officiellt har de kanske lyckats...vunnit det ena eller andra, men i riktigt stora sammanhang är det långt kvar. Det jag vill komma till är att jag har ändrat åsikt nu. eller inte ändrat....bara hittat någon som är helt fantastisk. Jag har sett två program av idol. I båda har jag totalälskat Erik. Perfekt röst och dessutom sjunger han min typ av musik. Han påminner om Bryan Adams till utseendet och har en röst som John Bon Jovi. ÄLSKA!!!! Såg på en massa klipp nu på youtube, bland annat hans audition där han sjunger den fantastiska låten "18 and life". Helt otroligt bra. Finns inte tillräckligt bra ord för att beskriva känslan som uppstår när han sjunger. När han sedan sjunger The show must go on går jag bara sönder. Hur kan man vara så bra. Han MÅSTE vinna. Jag gråter om Tove vinner. Kalle är bättre än Tove och är också rockig, men Erik är i en klass för sig. Fan....nu måste jag titta på de sista programmen.

Hoppas hoppas att han släpper en skiva där musiken går i samma spår som de låtar han sjungit i Idol.

No comments: