To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, December 13, 2009

Tenta, kramp, sömn, mat, bak, bowling

Nu är tentan skriven!! Den var enormt jobbig. Inte svår...utan JOBBIG. Frågorna var i princip samma som på förra (av vad jag förstått), bara det att istället för ett klassrum var det ett café osv. Alltså kunde jag svara på alla, men det tog sådan jäkla tid. När andra sa att de satt länge förstod jag inte alls hur det kunde ta sådan tid. Men det gjorde det. Kom inte igång att skriva förrän 10.20 (skulle varit 10.00) men tentavakten kom försent. Efter att ha skrivit första frågan av fyra insåg jag att jag redan skrivit i en timme av tre (eller 2,5 som det blev). Fick lite panik, speciellt då det här var en 6 poängs fråga och nästa var en 8 poängare. Dock var tentan även jobbig på det sättet att det blev upprepning. Man fick liksom skriva samma sak flera gånger. I vanliga fall skulle jag inte ha gjort det, men i och med att han "hintade" det på tentagenomgången fick jag lite panik. Efter att ha skrivit 11 A4 sidor med text så gav jag upp och lämnade in. Klockan var då 12.50. Orkade inte läsa igenom eller något. Handen krampa vilket försvårade att skriva på (att jag lämnat in).

Det var totalt fyra olika tentor som skrevs och när jag gick var där nästan bara personer från min klass kvar. Hoppas nu att det blev godkänt. Jag kan absolut allting nu på den här kursen men det är så svårt att få ner ALLT och få läraren att fatta att man kan. Men det räcker med G på den här tentan för att få VG på kursen....hoppas hoppas på snabb rättning.

När jag kom till Genarp sov jag i evigheter. Sedan käkade vi när mamma och pappa kom hem från sjukhuset (farfar ligger där) och sedan har jag och mamma bakat fram till nu. vi har bakat rulltårta, sockerkaka, mjuk pepparkaka (i muffinsform), dumlekakor (med varierad smak) och kolor. Använde samma recept på kola som tidigare men nu blev de helt annorlunda jämfört med tidigare och jämfört med bilden i tidningen. Men de blev MYCKEt godare nu. De smakar precis som Riesen....

Nu ska jag skriva in snitt osv på Rollers hemsida och sedan blir det SOOOOVA!!!

No comments: