To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, December 07, 2009

My Teeth

Skönt att seminariet är avklarat. Det var tre lättförtjänta poäng till tentan. Vad som jag däremot inte förtjänar....anser jag iaf....är folktandvårdens sätt att hantera patienter. Jag var hos tandläkaren i september och då konstaterade man att jag hade ett hål. Sedan har inte de haft tid för mig förrän i januari. Jag har alltid varit i riskgrupp 1, vilket innebär 45:- i månaden. Men igår fick jag en lapp där det stod att jag nu helt plötsligt var i riskgrupp 3, vilket innebär 250:- i månaden. Fine tänker jag. Då får jag väl säga upp det. Ringer och frågar hur det då går med min tandläkartid som är fyra dagar efter att avtalet gått ut. Blev lovad att bli uppringd, men det är nu tre timmar sedan och inget har hänt. Men det antyddes att jag antagligen skulle få betala. Vad är det för stil. De flyttar fram min tid till nästa år och meddelar inte mig att de bytat riskgrupp.....hallå. Jag får väl ringa upp imorgon för nu ska jag iväg och bowla. Har en stark känsla av att någon av de andra har glömt tiden, vilket oroar mig eftersom jag inte kan ringa och påminna dem då min mobil inte fungerar.....suck

No comments: