To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, December 02, 2009

Varför skrika?

Jag har alltid undrat över fenomenet med galna människor på konsert. Varför ska det skrikas. Då menar jag inte då när man skriker några få gånger över att man är glad över att man är där eller att artisterna är bra eller att något oväntat händer eller whatever. Jag syftar istället på galningarna som sitter och skriker hela jävla kvällen. Detta är ett fjortisfenomen som verkar sprida sig. Såg som sagt några klipp på youtube och där är alltid en grupp människor som ska skrika skithögt hela låten igenom. Man hör ju inte artisten. Håll käft! Respektera de som är på scen. Åter igen är det riktat till de som är helt galna, inte de som bara uttrycker glädje då och då. Om jag skriker är det exempelvis för att en artist har kommit in, eller de har avslöjat vinnaren i någon tävling eller något sådant. Men det varar liksom inte länge. Jag sitter ju inte och skriker i flera minuter utan snarare sekunder. Såg några klipp från i lördags, då Idolcirkusen var i Malmö Arena. I och med att arenan är så stor så tror jag inte att folk blev så påverkade av alla skrikande tjejer, men för helvete. Väx upp. Man hörde ingenting på några klipp och en del vet nog inte ens varför de skriker. Typ när de avslöjar vem som åkt ut. Varför skriker man av glädje när man avslöjar vem som åkt ut. Stackars den som åker ut. En sak att man gör det spontant, men att hålla på under hela minnesvideogrejen är så jävla dålig stil. Hoppas att Tove åker och att alla ickefjortisar gör samma sak mot henne. Det är ju typ bara fjortisar som hejar på Tove för "hon är såååå söt". Hjälp.....

Om hon mot all förmodan vinner så hoppas jag att Erik och Kalle gör som alla andra idoler som åkt ut för tidigt. Nämligen att lyckas ändå. Hur ofta är det de som vinner som blir riktigt kända....typ inte.
Första året (2004) vann Daniel Lindström. Han fick en hit med Coming True och sedan försvann han. Andra året vann Agnes Carlsson. Hon fick också en hit direkt och sedan har hon försvunnit...fram tills nu då hon släppt typ tre låtar till. Det enda som var bra var "on and on". Tredje säsongen vann Markus Fagervall och han har man väl sett lite mer av jämfört med de andra vinnarna, men han är så anonym så visst har jag hört hans låtar, men jag har itne vetat att det varit han som sjungit dem förrän ett bra tag efteråt. Fjärde året var det Marie Picasso. En hit....sen gone (tack och lov). Femte året hade vi one-hit-wonder Kevin Borg. Han ska väl vara med i Footloose, men och? Det enda jag minns av honom var att han grät hela tiden.

Visst har de som vunnit släppt låtar då och då, men inget speciellt och de har absolut inte lyckats så bra om man jämför med: Ola Svensson, Måns Zelmerlöv, Amanda Jenssen, Danny Saucedo, Erik Segerstedt, Sebastian Karlsson, Darin Zanyar, Mattias Andreasson osv.

Gud vad jag eldar upp mig över Idol helt plötsligt, men så är det haha

Insåg precis att jag nog inte ska klaga på fjortisar förrän efter finalen.....det är ju även många fjortisar som gillar Erik ("för han är såååå snygg" haha). Man får hoppas att de gillar Erik bättre än Tove. Själv vill man att Erik ska vinna för han sjunger bra...men enough om det.

No comments: