To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, November 17, 2006

Blogg + Bowling

Hmm...satt och surfade (varför heter det så..) runt på internet och kollade in min vän Jessicas (ja, samma namn) blogg. Blev extremt sugen på att göra en egen så jag sökte lite på blogg och fick upp den här sidan. Nu hoppas jag att jag skriver här lite oftare än på andra ställen. Det börjar alltid så ambitiöst och slutar med glömska.

Sitter och irriterar mig över en sak som hände igår på bowlingen. Jag bowlar varje torsdag (med klubben BK Rollers). Vi bowlar i 1 h och 15 min. Alltså 20.00 - 21.15. Här är det meningen att man ska hinna med fyra serier. Tjo hej visst. I vanliga fall krävs det MINST 1 h och 20 min för att man ska hinna med den bedriften. Men ordförande (pappa), med styrelse tycker att det inte aaallllllls behövs. Dock om man börjar direkt och riktigt spurtar hela tiden så hinner man. Jag skulle spela med en annan tjej i klubben (vi är bara två stycken tjejer) och hon brukar vara lite långsam. Jag sade till henne att vi lika bra kunde spurta från början, vilket vi också gjorde. När det då är fem minuter kvar och vi är i precis lagom/rätt tid, kommenterar personen på banan bredvid att "ni får snabba er på, inte prata och tjattra så mycket. Annars hinner ni inte färdigt". Jag medger att vi pratade rätt mkt, men det spelar väl ingen roll om man pratar när det inte är ens tur att slå. Jag svarade då med en sockersöt röst "Du är medveten om att vi är i samma ruta som ni". Personen i fråga svarade inte på detta utan låtsades som ingenting och fortsatte spela. Det irriterande är att alla hänger upp sig på att man pratar och har roligt när man spelar. det innebär tydligen automatiskt att man inte hinner färdigt med spelet i tid ...grrrrrrrrrrrrr... det är väl typiskt män att ha en sådan fördom. Rollers var tidigare en herrklubb, men eftersom min pappa, bror och farfar är med så frågade jag varför inte jag fick vara med också. Efter mycket om och men fick jag det. Nu är de här gubbarna inte vana vid att man kan prata och bowla samtidigt....det är ju två saker samtidigt


Oj, vad mkt text det blev...men vad skönt det känns att ha fått ur mig all denna ilska även om det kanske inte kommer fram varför jag var irriterad...

Rollers är dock bätttre än den klubben jag var med i tidigare, som var en damklubb, men allt detta baktalande och gnabb pallade jag inte. Det var bara tanter med. De var jätte trevliga men bara damer blir för mycket.

No comments: