To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, November 21, 2006

Köra Bil

Var på körskolan idag och körde (vad annars). Gick sådääär. Kan köra hyffsat bra och kunnigt hemma, men här gick det mest skit. Gjorde inga allvarliga fel eller så, men ändå. "Dra inte så hårt i växelspaken", "Inte så mkt gas", " Släpp kopplingen" osv. Är van vid att behöva ta i när jag växlar för jag kör med en äldre bil hemma. Den har inte så stor vändradie heller så när jag ska svänga svänger jag tydligen för mkt på körskolan. Om ngn frågade mig vad jag ska göra i olika situationer kan jag mkt väl svara på frågan, men sen när jag kommer till en korsning blir jag helt blank i hjärnan. Orden; koppling, broms, växla, blinka, titta osv forsar fram gemensamt och så blir det ett tarvligt försök som ofta slutar med kommentaren "Vad glömde du nu?". Ja du...

Körkortet lär ju dröja ett tag till. Dock har jag redan fixat bil...mamma ska ha en ny så jag får gamla. Den kan ju stå där i garaget och rosta sönder, medan den väntar på att jag ska ta körkort...

Jag har ju inget av alla vuxen grejjer som man ska ha; körkort, jobb, lägenhet osv.
Jag bor hemma och läser filmvetenskap. Att läsa filmvetenskap är nog mitt bästa beslut någonsin. det är jätte roligt och intressant samtidigt som man möter en massa människor som också är intresserade. Folket här hemma blir ju liksom trött på en när man bara vill diskutera film...
Det är ju dessutom extra kul att alla är så himla trevliga i min grupp också. Inte ett enda rötägg!!

Önskar bara att jag hittade en till (ja, eller flera hade ju varit trevligare) som gillar att ha filmkvällar och sen vill jag få använda mitt filmspel ngn gång. Gillar det barnsligt mkt.

Ska ut och köra lite med mamma nu när som helst. hon vill egentligen inte köra med mig förrän jag "kan mer", men nu måste jag öva på att starta och stanna, men mest starta, för nästa lektion är imorgon.

So long

1 comment:

Jessica said...

Kul att du trivs så bra på filmvetenskapen!! Det är verkligen viktigt att hitta något som man TYCKER OM att läsa!! Och sen gör det ju inget om man hamnar i en bra grupp heller! *lol*