To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, November 24, 2006

The Phone

Idag har jag inte haft någon lektion. Mamma och pappa var dessutom lediga så vi skulle åka in till Nova. De skulle dock in till IKEA först. Jag fick inte följa med (älskar IKEA), för de skulle eventuellt handla julklappar. Dessutom skulle jag städa huset färdigt idag. Gick upp vid 12 och satte igång. Sedan startade jag datorn och kollade de vanliga grejerna. Sen gjorde jag mig i ordning, ovanligt mycket. Då ringer pappa hem, vilket jag har sagt att han inte ska göra, för då slutar internet fungera (fattar inte varför, har alltid funkat innan). Säger till honom att inte ringa hem (utan till mobilen) och så avslutar vi samtalet. Sen ringer han fan i mig igen.

- "Skulle bara säga att vi är på väg hem".

Jaha liksom...blir grymt irriterad och går och startar om internet en andra gång. Sen ringer det IGEN.

- "Kan vi inte åka till Nova imorgon istället?"

Detta är ju en uppmaning som är formulerad som en fråga så jag lämnar inget svar. Grymtar irriterat istället. Nu har jag ju för en gångs skull gjort i ordning håret någorlunda fint.

Sitter och surar tills Andreas kommer hem ifrån skolan. Då slutar internet helt plötsligt att fungera UTAN att det har ringt...märkligt...och irriterande.

Detta händer två gånger...

Nu sitter jag på "lånad" tid, med fint hår som endast datorn får ta del av...

Suck...

Det enda positiva var att jag övningskörde bra idag. Körde pappa till Staffanstorp, för att vi skulle hämta släp (familjen ska göra vid i förråden imorgon....inte jag..jag ska plugga). Körde prima prima.

Nu ska jag strax gå ner och se de sista avsnitten av Seinfeld säsong 4 och äta lightchips (dom är faktiskt super goda) och cheese dip!!!



No comments: