To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, December 08, 2006

Bergman

Har egentligen inget att skriva. Har varit ledig idag så jag har bara sovit och suttit vid datorn. Internet funkar lite bättre nu, men har fortfarande en tendens att stänga av sig. Igår stängdes internet av vid 21.00 och startade inte igen förrän nu i morse. Irriterande! Nu går det åtminstone att starta om.

Har börjat prenumerera på Bergman filmer. Fick Höstsonaten och en dokumentär om Bergman; Ingmar Bergman - Film, Teater och Fårö.
Har redan Viskningar och Rop och Smultronstället på DVD så de ska jag avbeställa. Sedan har jag Hets och Det sjunde inseglet på VHS men jag vill ha dem på DVD så jag avbeställer inte dem. Sedan har jag även Gycklarnas afton, Fanny & Alexander och Saraband, men de ingår inte i den serien. Intressant va?!?!

Nu är julen nära...lyssnar på "Julen är här" med Tommy Körberg och Sissel Kyrkjebö.

"Julen är här
och lyser frid på jorden
glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den"

På tal om julen har jag FORTFARANDE ingen riktig julkänsla, bara platonisk...

No comments: