To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, December 11, 2006

Bluffen i Genarp

Nu ska jag berätta om något mycket märkligt som händer i Genarp ibland. Man går upp på morgonen, tittar ut och anser att det är fint väder. Små kallt (+10, är det kallt?!?) men man har ju vantar och halsduk, till och med mössa. Man går till bussen, sätter sig ner och sedan bär det iväg. När man då kommit en meter utanför Genarp börjar det spöregna. Inte lite smått sött regn utan det är skyfall. I Lund är det ännu värre. Man tog ju självklart inte med sig ett paraply, utan man får små springa in till filmvetenskapen.

När man ska hem då....

Jag slutade föreläsningen kl 12.00. Sen skulle jag till körskolan och jag skulle vara där 14.00. Under föreläsningen hade jag totalt förträngt att det regnade så när jag klev ut genom dörren blev jag helt förvånad över att det regnade. Stod säkert i regnet flera minuter innan jag tog sats och sprang mot en buss. När jag kom fram till körskolan var jag EXTREMT blöt. Det droppade när jag gick. Håret bara hängde som en våt trasa och vi ska ju inte tala om kläderna. Det enda positiva var att jag var en timme tidig så jag hann torka lite innan jag skulle ut och köra, men jag kommer att bli super förskyld. Jäkla regn....det kan väl snöa istället!!!



* Varför glittrar inte vissa animationer???

1 comment:

Jessica said...

Vet SÅÅÅÅ väl hur du känner dig!! Har härjat runt halva Skåne (känns det som iaf!!) idag och mest av allt känt mig som en dränkt katt hela dagen! *HATAR regn* Det får gärna vara mörkt och kallt och snöa, bara det INTE REGNAR!!!*suck*