To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, December 04, 2006

Hemtentan

Jag har kommit på något...varje gång man får en tenta blir man lika förvånad över hur svår den är. När jag fick min första hemtenta på filvetenskapen tyckte jag den var jätte svår. Sen delade de ut nästa hemtenta. Då var den gamla ingenting jämfört med den tentan. Nu när vi hade salstenta var det ÄNNU svårare. Idag fick vi då ut den sista hemtentan för i år. Den ska lämnas in den 12 januari. Jag tänkte: Skönt, då kan man börja efter jul (julafton/juldagen). Men så är ju inte fallet. Den här är mycket maffigare och svårare än de tre tidigare. Dessutom verkar läraren vara väldigt noga med detaljer och att följa regelboken. Kommer att bli en väldigt Lååååång delkurs. Hade längtat till filmhistoria III, för det är mer nära nutid, men nu längtar jag tillbaka till Olle och Ann-Christin.
Efter jul ska vi dessutom ha läraren igen, i delkursen efter denna. Yippie...*not*

Nu ska jag gå och börja plugga så jag kan skriva första frågan (av 5) i veckan eller nästa. Där är 5 frågor med 5000 tecken (med mellanslag) på varje. Inget jobbigt i sig, men sen kom nåda stöten. Ni MÅSTE referera eller ta upp 2 filmer i varje fråga. Den ena ska vi ha sett på kursen och den andra ska vi hitta på. Lätt att hitta en dokumentär från 50-talet och en film om franska nya vågen m.m. Hör gärna av er om ni har tips för jag har panikanfall på gång...

3 comments:

Jessica said...

*yikes* Låter som en tuff hemtenta ....
jag kan verkligen NOLL om film, så jag kan tyvärr inte vara till nån hjälp ... men jag önskar dig LYCKA TILL i alla fall! :)

Jexxie said...

Tack....men du kan väl förresten visst om film, se rinte du mkt film? Fick det intrycket...ajja vi får höras i veckan!!

Jessica said...

:) Mja, ser väl en del på film och så ... fast det är ju inte detsamma som att veta mycket om det!! *lol*