To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, May 23, 2007

Busy Day Today

Var först på körlektion som gick utomordentligt bra. Tack vare en snusdosa....hahahaha

Sedan hämtade mamma mig så vi gick i stan och stack till Nova. Handlade jätte snygga kläder till pappas 50-års fest och mottagning. Även fin fina skor. Hann också med lite böcker och hämta ut de 15 filmer jag beställt från Ginza.

Vad jag dock INTE har hunnit med är uppsatsen. Skulle skriva igår men det blev bara ett stycke. Sedan vet jag att jag inte kommer hinna/palla idag då jag städar. Får överanstränga mig och skriva minst två sidor imorgon, men det bästa hade varit tre. För på fredag vill jag nästan vara färdig och bara ha lite analys och avslutning kvar. Sen kommer allt det jobbiga med källor och fotnoter och kopiering och stavning osv osv osv

På fredag hinner jag egentligen inte skriva heller för då kommer en kompis och hälsar på mig. Hinner kanske lite på dan, men jag är mer en kvällspluggare/skrivare...

Ska bli kul med besök dock! De enda som sett min färdiga lägenhet är ju päronen och Andreas. Sen har ju iof Karin och Lisa också sett den, men det är ju rätt givet... ;)

Lördag är det Wittanders som gäller (nää...det är inte ett ställe utan ett efternamn, misstag har gjorts förr...*lol*) Ska bli kul och ska passa på att använda lite av de nya kläderna då. Kanske även mina blåa mocka skor? Det är väl mocka?! Nu blev jag osäker....de med leopard mönster? Karin, Lisa? Vet ni?

På söndag är det sista testet som ska göras och sedan ska Lisa läsa igenom uppsatsen....
Känns dock skönt att saker har löst sig med seminariet...var orolig där ett tag
Fick också reda på att läraren gillade våran redovisning om Receptionen av JFK. Tydligen bra planerad och genomförd! Alltid kul att höra!!

Har förresten fixat en annan sak idag. Gick in på expert på Nova (där jag köpt min dator) och förklarade läget med internet och att alla säger att jag ska gå till affären. De hjälpte mig och jag fick ett nummer som jag skulle ringa...måste dock ha datorn framför mig så det får vänta tills imorgon.

Sen ringde något från mitt blivande jobb och sa att jag måste gå en lyftträning. Det fick bli samma dag som jag börjar jobbet. Lite scary....

Idag har Pirates of the Caribbean - At world's end premiär....VILL SE...sen vill jag också se Ocean's Thirteen och Die Hard 4....VILL VILL VILL VILL

1 comment:

Lojsie said...

kan tyvärr inte komma på vilka skor du menar, så kan inte hjälp dig med den saken.

däremot kan jag lugna dig med lyftträningen. Jag gick inte på sådan träning förrän efter att jag hade jobbat i två år, men det är ganska bra träning om man bara lyckas lägga det på minnet (vilket jag inte har gjort). Annars gäller det ju bara att använda sunt förnuft när man lyfter. Böjda knän och så.

När dte kommer till uppsatsen så borde jag också syssla med den nu, men känner ingen ork alls till det. Imorgon ska jag jobba natt så behöver sova länge på morgen och troligen gå och lägga mig igen några timmar innan jag börjar jobbat för att kunna hålla mig vaken. Så någonstanns däremellan måste jag försöka sätta mig och skriva!