To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, May 06, 2007

Pontus the Entertainer

Nu sitter man här hos paranteserna igen. Måste försöka fixa internet imorgon. Idag ska jag dock städa. Är inte alls pigg på det då man inte la sig förrän sent igår. Det var nämligen fest hos Lisa. Skönt att man själv också bor på Vildanden så att det är gå avstånd. Sedan drog vi iväg till något som hette typ Arimans (eller Armani enligt de flesta). Efter det tjafsades det om vi skulle gå till Wermlands eller Mejeriet. Alla hade inte nationskort så till slut blev det Mejeriet. Detta var jag inte alls sugen på då jag var skit trött och hade skoskav. Sen är jag inte så pigg på dans heller. Men eftersom man är lite chicken så hängde man på under en massa protester. När vi kom fram till Mejeriet kostade det 80:- för att komma in (observera att det var en timme kvar tills de stängde). Detta skrattade jag åt för aldrig i livet att jag betalar 80:- för att stå och glo i en timme. No thanks. Så jag, Karin, Magnus och Pontus tog en Taxi hem (20 spänn var). Där satt vi i Lisas allrum tills resten kom hem. Vid fyra började jag blänga lite på Karin (egentligen mycket tidigare) och så gick vi till sist hem. Somnade någon gång innan fem. Jag kan ju lugnt påstå att det var mycket roligare hos Lisa än när vi började sticka på äventyr. Stackars Pontus som somnade i soffan och blev både sminkad och diverse övriga saker. Åtminstone roade han taxi chauffören....
Pontus är sååå mycket bättre än en TV.
- TA DET LUGNT!!

Det var faktiskt kul att vi blev så pass många. Annars brukar de flesta vara ganska passiva och kommer bara om man sparkar dem först och drar dem i håret. Måste bara tillägga att det är såååååå skönt att man inte är ansvarig för röran som uppstod i allrummet. Där såg för jävligt ut med flaskor, tårta och en massa annat kladdigt och klibbigt.

Men men....får se när jag återkommer igen. Nu ska jag städa och ikväll är det ishockey som gäller! SVERIGE - finland.
Det kommer att bli spännande för även om Sverige vunnit överlägset i de senaste matcherna så har de alltid problem när det är Finland....

No comments: