To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, August 01, 2007

Leaf Phoenix

Otroligt. Söndag kväll såg jag filmen Parenthood från 1989 med Steve Martin då den gick på TV. Tyckte jag kände igen skådisen som spelade ungen.....och visst gjorde jag det; Det var Joaquin "Leaf" Phoenix. Kul att se kända skådespelare i deras tidigare roller. Dagen efter såg jag ett avsnitt av "Murder, she wrote" med mamma. Avsnittet hette "We're off to kill the Wizard" och var från 1984. Där var en liten unge som jag åter igen tyckte jag kände igen....men inte kan det väl vara.....jovisst var det Phoenix igen. I båda fallen stod han med i rollistan som Leaf Phoenix, då detta var innan han bytte namn. Hans syskon heter som bekant Summer, Rain, Liberty och River Phoenix. Helt plötsligt verkar itne Leaf så konstigt. Konstigt är istället att man döper fyra barn till natur saker och sedan tar Liberty....
Summer var förresten också med i avsnittet, som Joaquins lillasyster.

Med denna historien menar jag att det verkligen finns något som heter ödet och att allt inte är slumpen. Jag har aldrig tidigare sett Phoenix skådespela som barn och på ett dygn ser jag hann i två saker...

Liknande har inträffat nyligen när jag såg filmen Bobby. Karin tyckte att hon kände igen en skådis som jag inte alls kände igen. Har jag sett ett ansikte kommer jag nämligen oftast ihåg det. Hon försöker komma på var hon har sett honom tidigare men kommer inte ihåg det. Dagen efter ser jag på Lady in the water, och vem är med i den.....jo självklart han (Freddy Rodríguez). Sedan har jag precis börjat titta på Scrubs och vem dyker itne upp där som Carlas bror....jo Rodríguez.....

Märkligt - Läskigt - Mysko

No comments: