To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Thursday, December 23, 2010

Dag 5 - Vad är Kärlek?

Men gud vilken svår fråga. Tja det är när man kan få var sig själv och ändå vara omtyckt. Man behöver inte tänka på vad man säger, hur man säger det, vad man gör, hur man ser ut utan är omtyckt och älskad för den man är. Med det inte menat att man ska gå omkring och vara en elak och ful jävel hahaha men ni förstår vad jag menar. Egentligen är man bara sig själv när man är själv...och knappt då heller. Men jag vet att jag kan vara mig själv med familjen. Så är det ju...de vet ju rent tekniskt vem man är ändå. Jag är mig själv med Anne också. Nu är jag i alla fall. På ett sätt är jag mer mig själv med Anne för vi kan ju prata om allt. Jag kan prata om allt med mamma....ja med Andreas och pappa också, men väljer att inte göra det. Inte för att jag inte kan säga det, utan för att jag vill hellre prata med Anne om vissa saker. Därför vet Anne allt om mig. Så man kan bara säga vad som helst och komma undan med det haha.

Kärlek är när man bryr sig om någon och visar det både med små och stora gester. Men oftast är det de små gesterna som gör det stora :P

Man kan gå ännu djupare i det här...men det är den 23 december och jag ska snart iväg i snökaoset. Energin finns liksom inte riktigt där. Avslutar istället med min absoluta favoritlåt från filmvärlden. Den är även topp tre bland alla låtar genom alla tider och alla humör. Bra film för övrigt också och musikvideon är guld (http://www.youtube.com/watch?v=ZGoWtY_h4xo) . Men tyvärr vill inte youtube samarbeta alls så får lägga in en dålig cover med felstavad text. Men bättre än inget (tveksamt). Men lyssna på låten på spotify eller ngt istället haha.

No comments: