To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, December 25, 2010

Spoiled

Hmmm glömde skriva en sak på Dag 1, där jag skulle presentera mig själv. Jag glömde skriva att jag är bortskämd. Det är inget bra, men samtidigt är det inte mitt fel. Mina föräldrar har alltid varit väldigt generösa mot mig och min bror...inte så att vi får allt vi pekar på bara sådär...men vi har fått mycket. Vi har aldrig behövt betala vissa saker och man har liksom antagit att det varit så för alla. Men det inståg man ju rätt tidigt att det inte är på det viset. Det tråkiga är att folk ser ner på en för det. Jag ser itne ner på folk som får mer eller mindre än vad vi får. Jag menar jag inser ju att människor är fostrade olika och det respekterar jag. Jag ifrågasätter inte det heller. Jag betalar aldrig min resa när vi åker någonstanns, jag betalar aldrig när vi äter på restaurang eller fika när mamma och pappa är med. Det är inte mycket jag betalar när de är med. Jag har inte dåligt samvete heller för jag vet att mamma och pappa har råd att vara generösa och jag vet att jag klarar mig utan deras hjälp om det verkligen skulle vara så. Hade de varit fattiga så hade jag aldrig låtit dem betala för mig. Men jag blir arg på folk som säger...."du måste lära dig att betala för dig själv". Vadå lära mig? Jag vet hur man gör, jag skulle kunna göra det men mnina föräldrar vill och kan göra det just nu. När jag får ett jobb och blir "vuxen" så kommer jag betala min egen bowlingavgift, bil osv, men just nu är det inte så och omvärlden får liksom deal with it! Jag lägger mig inte i hur ni gör så bry er inte om hur jag gör. Jag erkänner att jag är bortskämd, men jag anser det inte bara vara något dåligt. Jag och min familj njuter av livet nu....tänker inte göra som en del släktingar å spara allt till man dör...inte äns leva när man är gammal. Jag tänker inte heller leva på gränsen till fattigdom. Vill inte leva på existensminimum resten av mitt liv. Jag vill leva här och nu, men även i framtiden. Ha roligt nu, men också sen...och det löser vi på det här sättet. Så är det. Så skit du i att jag fick 30 julklappar och vad de kostade. Skit du i att jag spenderar mina pengar på smycken istället för massa mat och morgontidning och what ever. Låt mig göra som jag vill och sedan får jag stå för konsekvenserna. Skönt att veta att alla mina nära vänner verkligen respekterar det här. En av många anledningar till att de just är mina NÄRA vänner.

BTW! Det är alltid de som klagar mest som sedan utnyttjar ovan. Mina föräldrar är snälla, men inte dumma. De vet när de blir utnyttjade av andra så ibland vet jag att vissa vänner utnyttjar vissa saker och mina föräldrar vet det...men man ser mellan fingrarna NÅGON gång. Men nu vet man vem som sätter det i system och vilka som blir tacksamma. Just so you now...

Ahh...det var skönt att få ut. Även om jag låter som ett pucko som vill skryta. Men tolka det hur ni vill. Det brukar ni ju göra.

No comments: