To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, January 28, 2011

Dag 13 - Mina beroenden

Hmm ja det är många. Men passande inlägg nu när jag håller på att blir av med några beroenden...eller minska intaget av dem i alla fall. Jag pratar givetvis om socker och coca cola zero. Jag är beroende av kakor, choklad, chips, läsk, kolsyra, god mat....ja allt gott i livet. Jag är även shoppingberoende och är där något jag vill ha så skaffar jag det. Jag är beroende av kärlek och uppskattning. Jag behöver bekräftelse och känna mig behövd. Jag kan inte leva utan film, bowling eller musik. Jag är mest beroende av mina vänner och familj som ser till att ge mig kärlek och allt annat som jag skrev ovan. Det är inte bra att ha en massa beroenden...men jag har lärt mig leva med dem. Det är en del av mig. Jag har ett stort behov av att räcka till...och försöker det hela tiden. Men alla beroenden är inte av ondo. Jag vill vara beroende av kärlek och omtanke. Det är härligt när det behovet bekräftas. Sedan är jag säkert beroende av en massa andra saker också...som ordning och reda och annat trams...men det vet ni redan. Typ som att jag måste dela med mig av allting...jag måste berätta...märks det??

No comments: