To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, January 02, 2011

Dag 8 - Mitt festande

Hmm jag tror att de flesta som känner mig säkerligen skulle kalla mig nykterist eller att jag aldrig festar. Nu är det ju bara halva sanningen. Jag är absolut inte nykterist (rolig mening). Dock är det oftast så att jag får vara chaufför, vilket är helt mitt eget fel. Men jag prioriterar att komma hem säkert, snabbt och oftast varmare (än att gå/cykla). Dessutom är det så att jag har en tendens att hamna i samma 'mode' som de som har druckit. Det är många gånger folk trott att jag har varit full. Jag bara exempelvis hamnar i samma fnisstadium. Sen inser man efter ett tag att de kan skylla på att de är fulla men vad ska jag skylla på!? Så jag behöver inte spriten för att ha roligt, vilket är ännu en anledning till att jag prioriterar att komma hem säkert. Sedan är det faktiskt så att där är inget som jag gillar jättemycket. Jag gillar inte öl eller vin. Cider är okej, men inte jättejättegott. Det är svårt att dricka sig full då tycker jag. Jag gillar vissa saker man kan shotta å så men det kan man ju inte sitta och göra bara. De andra kan ju dricka något under tiden men jag tycker inte det är så gott och jag tänker inte dricka något som smakar gojs bara för att bli full. När jag hittar något sådant som jag tycker om så kanske det blir mer, men det är inte precis något jag saknar heller eftersom jag som sagt kan ha lika roligt ändå. Låter kanske som bortförklaringar men det är det inte...det är bara förklaringar. Så därför är det så ENORMT irriterande när folk börjar kalla mig nykterist eller liknande. Eller börjar tjata om att jag aldrig blir full....jag är inte stressad över det så varför är andra det??? Handlar det inte bara om att ha roligt i slutändan?

Så det är därför det är som det är :) Nu vet ni :D

No comments: