To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, April 15, 2011

Dag 19 - Det här ångrar jag

Jag tycker att det är fel att ångra sig. Visst finns det saker som man kanske inte borde ha gjort, men gjort är gjort liksom. Om man ändå inte kan göra det ogjort så är det bara till att gå vidare. Allt det man har gjort och råkat ut för har varit med och bidragit till den person man är idag. Det kan man inte bara ångra så där. En massa smärta hade man kunnat slippa om man tagit annorlunda beslut men hade man varit där man är idag då. Hade jag tagit dessa beslut om jag inte tagit andra beslut tidigare? Klart det finns stunder då man blir arg, ledsen och irriterad över saker som man ångrar. Men i slutändan fanns det ändå en mening. Jag tror på ödet och det är lika bra att inse att allt sker av en anledning.

Jag tänker likdant när jag shoppar. Om jag väl har tagit ett beslut och handlat något så ångrar jag mig inte. Då mår man bara dåligt. Om beslutet är taget och man har betalat...då är det likabra att njuta av inköpet än att ångra sig. Har man inte råd eller liknande så får man tänka på det INNAN man tar beslutet. I 99,9 fall av 100 så lämnar jag aldrig tillbaka något som jag har köpt. Kan inte minnas när jag har gjort det. Detta trots att jag exempelvis har köpt saker som jag redan har eller som inte passar.

Det blir konstigt om jag säger att jag ångrar att jag träffade "dig". Det kan jag ju inte ångra för jag har lärt mig så otroligt mycket även om jag även fått sår som kommer bli ärr. Jag har även blivit skadad på andra sätt och det kommer ta lång tid innan någon kommer förbi murarna som blivit ännu högre än de var tidigare. Det är inte bra att ha en likgiltig känsla inför sådant...samtidigt är jag ju inte alls likgiltig. Det är så motsägelsefullt, men det är sant vilket som. Du har skadat mig på alla möjliga vis, både på det mentala planet, men även på det fysiska. ÄNDÅ kan jag inte ångra dig. Det fanns bra saker. Jag har lärt mig saker. Jag kan inte ångra det...eller dig..

No comments: