To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, September 25, 2009

Fröken Kontroversiell

Anna Anka....ja vad ska man säga. Min första kontakt med henne var i "Svenska Hollywoodfruar". Jag tyckte att hon var korkad, bitchig och allmänt dryg. Sedan läste jag en artikel som ska ha varit skriven av henne (vem vet) och tänkte endast elaka saker om henne. Jag förstod inte hur man på allvar kunde kläcka ur sig sådana grodor som hon konstant gjorde. Det här tänkte/tyckte jag fram till idag. I morse hörde jag Mix Megapols radio intervju med henne, samt att jag har sett Skavlan (Skavlan är världens bästa programledare och är otroligt duktig på att ställa relevanta frågor. Har alltid intressanta gäster och lyckas involvera dem i diskussioner hela tiden) där hon var gäst idag (igår). Jag tycker fortfarande att hon har helt fel gällande det mesta. Men när man fick höra hela versioner av det hon sagt så verkade hon inte korkad eller bitchig. Man insåg direkt (vilket man givetvis skulle gjort från början) att TV3 har klippt hejvilt i programmet. Alla de påståenden och citat som cirkulerat har ju varit helt felaktiga, eller rättare sagt tagna ur sitt sammanhang. Hon är nämligen inte alls så kontroversiell som medierna försöker få oss att tro. Som sagt, jag påstår inte att hon är världens smartaste eller att hon har rätt i det hon säger, men jag vågar faktiskt påstå att jag respekterar henne mer än förut. Under intervjuerna var hon snudd på normal (så normal man kan vara när man lever i lyx och ständigt påpassas) och var inte bitchig eller dylikt. Dock är hon väldigt frispråkig. Men det är man ju USA. Jay-Z bekräftade allt det hon sa om amerikanska män (hos Skavlan) så helt fel kan hon ju inte ha?!
.
Nu kommer man väl få värsta hatstormen, men jag känner faktiskt inget hat längre mot Anna Anka. Det var som en kvinna sa (från någon debattgrej); hon har fått oss att öppna upp ögonen igen gällande jämställdhet. Kanske blir vi lite mer medvetna om vad vi faktiskt tycker i frågan, oavsett om vi håller med fru Anka (hemsk namn för övrigt) eller inte. Man hade ju nästan tröttnat på diskussioner om jämställdhet då endast torra tråkiga stereotyper var aktiva i frågan. Det och bara massa statistik. Kanske får debatten lite liv nu och saker händer?!
.
Jag tänker i alla fall fortsätta att se Svenska Hollywoodfruar. Himla fascinerande, eller hur?! Men det är ju skrämmande nog olyckor och dylikt också....
.

No comments: