To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, September 23, 2009

It's over, and then starts again

Nu är första tentan skriven. Gick hyffsat bra. Max på tentan är 40 poäng. Man behöver 30 för godkänt. Men jag har 10 gratis poäng från seminarierna. Gratis och gratis förresten. Jag har lämnat in två texter så lite jobbigt har det varit. Nu har jag unnat mig lite slappetid. Gjort saker som behövts göras ett tag, men som man inte hunnit med. Rätt så mycket som har med bowlingen att göra.

Imorgon börjar den nya delkursen. Vi kommer i princip att gå 9-12 alla dagar. Dock har vi två salstentor och en gruppredovisning i den här kursen, vilket jag inte ser fram emot. Den ena tentan är dessutom på en lördag....yey *not*.

Fick glädja en kompis idag, vilket alltid är roligt. Jag köpte ju en ny TV i somras och den gamla har bara stått och samlat damm. Min farmor lånade den ett tag när hon bodde på äldreboende, men nu när hon åker hem behöver hon inte den mer. Då kom jag på att min kompis Helena inte har någon TV längre. Hennes ena rumskamrat tog den med sig när han flyttade. Därför erbjöd jag Helena TVn (gratis givetvis). Det är ingen platt-tv, men fungerar hur bra som helst. Tror att den är på 25 tum, och har rullande benstöd och fjärrkontroll (till Helenas förtjusning). Nu ska den bara transporteras till henne på Magasinet imorgon. Kul att den kommer till användning!

No comments: