To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, September 28, 2009

Sviken

Jag och IKEA har haft ett moget, troget förhållande i många år. Jag kommer dit och handlar emellanåt och då brukar där finnas nya grejer till hyffsade priser. Idag blev jag dock riktigt riktigt besviken. Jag känner mig sviken och bedragen. Jag och mamma åkte nämligen inom IKEA idag för att handla lite smått och gått. Dock ser IKEA fruktansvärt ut. I och med att de ska flytta till Svågertorp är där knappt några varor då de varken tar in nytt eller fyller på. Såg lika hemskt ut (om inte värre) än i IKEA i Helsingborg. Dock kom den svåra chocken på våning två. Jag går omkring och plötsligt står det där.....mitt tvskåp/bänk/hylla/what ever. Jag köpte min för det hyffsade priset 1495:-. Nu var det nedsatt till 595:-!!! Jag blev så ilsken/rasande på IKEA. Det var FLYTTREA....jaha....ska jag lida för det? Nu var det i och för sig ett tag sedan jag köpte min tvmöbel, men ändå. Usch. IKEA på svågertorp måste verkligen imponera på mig om förtroendet ska komma tillbaka. Ett sviket förtroende bygger man inte upp bara sådär. Det ska mycker till för att det ska bli som vanligt....

Dumma IKEA

2 comments:

Caroline said...

Jag gillar inte att dom flyttar till Svågertorp. Är uppväxt där ute och innan var där ett fint fält (typ) och man kunde fortfarande låtsas att man var på landet, för man såg inte riktigt stationen osv. Men nu tornar IKEA upp sig som en stor blå legokloss... Inte fint. Hoppas dock att det genererar lite jobb för mina gamla klasskompisar som inte kommit därifrån. ;P

Anonymous said...

Jag gillar att dom flyttar ut till svågertorp efersom jag inte har körkort och det nu går en buss direkt från Lund dit ut så blir det lättare att åka dit för mig. hoppas bara att det blir lika fint som vid Bulltofta

Kram Carina